چگونگی مدیریت سلامت دندان در مسافرت

18 خرداد 98 اصطلاحات دندانپزشکی بهداشت دهان و دندان کلینیک دندانپزشکی

موارد اضطراری دندانپزشکی

موارد اضطراری دندانپزشکی اغلب زمانی اتفاق می افتد که شما انتظارش را ندارید،حدود 20 درصد از مردم هر ساله در معرض تروما دهان و دندان و شرایط اضطراری قرار می گیرند.همیشه برای محافظت از دندانهایتان از آسیب،بخصوص هنگام مسافرت، اقدام کنید.در صورتی که یک موقعیت اورژانسی ایجاد شود بهتر است با یک دندانپزشک ماهر تماس بگیرید.

اگر در خارج از کشور کار می کنید، در مورد اورژانس دندانپزشکی خود هوشیار باشید و یک متخصص با تجربه ای که مراقبت های سریع و با کیفیت را برای جراحات، درد دندان ها، عفونت ها و آسیب به پروتز دندان خود فراهم می کند، پیدا کنید.

بیشتر بخوانید ... نکات روزانه برای حفظ سلامت دندان ها

پیشگیری از وقوع مشکلات دهان و دندان ها

مراجعه به دندانپزشک هر 6 ماه یکبار جهت تمیز کردن و بررسی دندان ها،برای تشخیص و مداخله از شرایطی است که می تواند سلامت دهان و دندان شما را در معرض خطر قرار دهد.قبل از رفتن به مسافرت های خارج از کشور حتما به دندان پزشک خود مراجعه کنید.

با استفاده از تصویربرداری پیشرفته، دندانپزشکان می توانند اولین علائم بیماری دندانی و پريودنتال را تشخیص دهند و قبل از اینکه این مشکلات باعث درد یا آسیب های غیر قابل برگشت شوند روش های درمان آنها را ارائه دهند.دندانپزشک شما میتواند روش های محافظت از دندان را در اختیارتان قرار دهد،مسواک زدن و تغذیه سالم برای حفظ سلامتی دهان و دندان بسیار مهم است.

یک برنامه با دندانپزشک مورد اعتماد داشته باشید

هنگامی که با یک مورد اورژانسی مواجه میشوید مهم است که سریع عمل کنید،وجود یک دندانپزشک که همیشه در دسترس باشد میتواند در جلوگیری از،ازبین رفتن دندان هایتان موثر باشد.هنگامی که شما وارد یک شهر میشوید در مورد دندان پزشکان آن منطقه و بیمه های مورد استفاده تحقیق کنید.دندانپزشک خودتان قبل از مسافرت چگونگی مراقبت از دندان هایتان در آن منطقه را در اطلاعتان قرار میدهد.

اطمینان حاصل کنید که هر دندانپزشک جدیدی که می بینید با دندانپزشک اصلی خودتان ارتباط برقرار می کند و می تواند تمام سوابق لازم را بدست آورد.ارائه دهندگان بیمه ممکن است خدماتی برای شمادر حین سفر در نظر گرفته باشند.

خدمات پزشکی

عفونت دندانی یا آبسه که علت شایع دندان درد است، نه تنها دردناک است، بلکه باعث تب و تورم می شود و به طور بالقوه می تواند به سایر نقاط بدن گسترش یابد.اگر شما نتوانید دندانپزشک واجد شرایط را پیدا کنید، به جای آن به مراقبت پزشکی مراجعه نکنید.سلامت دهان شما یک جزء مهم از سلامت کلی شما است و مهم است که برای هر نوع درد شفاهی به طور مستقیم از مداوا استفاده کنید.

ارائه دهنده خدمات پزشکی می تواند به کاهش هر گونه ناراحتی که شما تجربه می کنید، تجویز آنتی بیوتیک ها و برقراری ارتباط با دندانپزشک محلی برای مراقبت کمک کند.در حالی که اورژانس دندانپزشکی می تواند ناخوشایند و غیر قابل پیش بینی باشد، به ویژه هنگامی که شما به خارج از کشور سفر می کنید.برای مراجعه به دنداپزشک منتظر یک اتفاق یا مشکل اضطراری نباشید و حتما قبل از سفر به مکان مورد نظر از خدمات دنداپزشکی آنجا مطلع شوید.

بیشتر بخوانید ... مراقبت از دندان ها و لثه ها

نتیجه گیری:

امروزه افراد زیادی دچار مشکلات بهداشت دهان و دندان از جمله ناتوانی در حفظ سلامت دندان به دلیل بروز برخی از مشکلات مانند استفاده سفر به سایر کشورها می شوند. این می تواند ناشی از خوردن بعضی از غذاها، نوشیدن نوشیدنی ها، کمبود ویتامین های اساسی، عفونت های دهان و دندان و یا مشکلات روزمره بهداشت دهان و دندان باشد. با این حال، هنگامی که یک فرد قادر به جلوگیری از این عمل نیست، مراجعه به یک دکتر یا دندانپزشک کار عاقلانه ای خواهد بود. آن ها می توانند علت اصلی را تعیین کنند و با روش هایی مانند تنظیم یک رژیم غذایی سالم که مانع از دست رفتن سلامت دندان شما می شوند را بکار گیرند.

پیشنهاد ویژه : با رزرو آنلاین نوبت می توانید 15 درصد تخفیف در خدمات دندانپزشکی دریافت کنید

گردآوری : گروه بهداشت دهان و دندان کلینیک دندانپزشکی تاج