پل های دندانی و نحوه کار آنها چیست؟

3 اردیبهشت 98 اصطلاحات دندانپزشکی ایمپلنت بهداشت دهان و دندان پوسیدگی دندان جراحی زیبایی کلینیک دندانپزشکی

پل های دندانی و نحوه کار آنها چیست؟

اگر اخیرا دندان خود را از دست داده اید، به علت آسیب، وضعیت پزشکی یا علل طبیعی، ممکن است بدانید که گزینه های شما برای بازگرداندن لبخند شما چه هستند. یک دندان شکسته می تواند یک شکاف ناخوشایند ایجاد کند، اما اغلب بیش از یک مشکل زیبایی است. شما همچنین می توانید هنگام جویدن، ناراحتی در فک، یا سایر مشکلات ناشی از تغییر، را حس کنید یکی از رایج ترین راه حل های این مشکل، داشتن یک پل دندان در دهان شماست. اگر پیش از این از این روش استفاده کردید این مقاله ( پل های دندانی و نحوه کار آنها ) مفید تر خواهد بود.

پل دندان چیست؟

پل دندان چیست؟ ( پل های دندانی و نحوه کار آنها )

پل دندانی یک راه حلی است که وقتی دندان را از دست می دهید یا زمانی که شکاف ایجاد می شود که دندان های دیگر شما ممکن است از دست بروند. این دندان فضای خالی بین 2 دندان را به طوری پوشش می دهد که همانند دندان عمل می کند.

در کل چهار نوع پل دندان وجود دارد، و دندانپزشک خود که تعیین خواهد کرد گزینه مناسب برای وضعیت شما کدام یک می باشد. یک پل سنتی شایع ترین نوع می باشد که شامل یک یا چند دندان جعلی است که این تاج ها به دندان های اطراف دندان هایی که از دست رفته اند، چسبیده اند.

یکی دیگر از گزینه ها، یک پل کانتینر است که توسط یک دندان تنها در یک طرف پشتیبانی می شود. اگر شما فقط یک دندان در کنار دندان گم شده خود داشته باشید، هنوز می توانید این نوع دندان را در دهان خود داشته باشید. پل مریلند رویکرد محافظه کارانهتری دارد، با استفاده از جعبه با جنس چینی یا فلزی برای نگه داشتن دندان جعلی در محل مورد نظر استفاده می شود. این پل ها به اندازه کافی قوی نیستند، بنابراین دندان هایی که دارای نیروی جاذب زیادی هستند نمی توانند با پل مریلند کنار بیایند.

نوع نهایی یک پل پشتیبانی شده از ایمپلنت است که اغلب هنگامی استفاده می شود که بیش از یک دندان دست رفته موجود است. این پل ها توسط ایمپلنت ها نصب می شوند که برای حداکثر پایداری به استخوان شما احتیاج دارند. اکثر دندانپزشکان یک ایمپلنت را برای هر دندان که از بین رفته است قرار می دهد.

قرار دادن پل دندان

قرار دادن پل دندان ( پل های دندانی و نحوه کار آنها )

قرار دادن یک پل دندان یک روش جراحی نیست، بنابراین در طول درمان هوشیار خواهید ماند. با این حال، اگر شما دچار عصبانیت یا ناراحتی در مورد فکر رفتن از طریق آن هستید، دندانپزشک خود می تواند آرامش ملایم را فراهم کند تا به شما در آرامش و احساس راحتی کمک کند. دندانپزشک شما همچنین با تزریق دارو به داخل لثه، ناحیه دهان را با بی حسی موضعی آماده خواهد کرد. این معمولا از طریق استفاده از ژل خفیف موضعی پیش رونده است و روی لثه ها قرار می گیرد تا درد ناشی را به حداقل برساند.

درد در طی و پس از عمل

درد در طی و پس از عمل ( پل های دندانی و نحوه کار آنها )

در طول درمان، نباید به علت استفاده از بی حسی موضعی احساس درد شدید کنید. با این حال، شما باید دهان خود را تا چند ساعت نگه دارید، بنابراین ممکن است احساس ناراحتی یا درد در فک شما احساس شود. به طور معمول، مسائل مربوط به کاهش درد حل می شود. شما همچنین می توانید یک بسته حاوی یخ روی صورت خود بگذارید.

بهبود

بهبود ( پل های دندانی و نحوه کار آنها )

یکی از بهترین چیزها در مورد یک پل دندان به عنوان یک گزینه درمان این است که دوره بهبود آن بسیار کم است. در واقع، به محض اینکه پل در دهان شما قرار می گیرد، می توانید غذا بخورید. اکثر بیماران با سازگاری با پل ارتباطی ندارند، اما اگر احساس درد دارید، می توانید یک پبچ بر روی پل داشته باشید که دندانپزشک شما می تواند تنظیم کند.

مزایای پل دندان

مزایای پل دندان ( پل های دندانی و نحوه کار آنها )

پل های دندانی مزایای متعددی دارند. این روش ساده نتیجه زیبایی جذاب را فراهم می کند که فضا خالی را از بین می برد و لبخند یکنواخت و زیبا را ایجاد می کند. هنگامی که یک یا چند دندان شکسته دارید، می توانید از مشکلات خوردن و جویدن نیز رنج ببرید. جایگزینی دندان ها با پل ها، هر گونه مشکلی را که ممکن است هنگام خوردن شما تجربه شود را از بین می برد. سخنرانی شما نیز ممکن است توسط یک دندان شکسته تاثیر بگذارد، بنابراین آن را با یک دندان جعلی به شما اجازه می دهد به طور صحیح صحبت کنید.

با درمان مناسب، یک دندان شکسته یا آسیب دیده، نباید بر نگاه لبخند شما یا وضعیت کلی دهان شما تأثیر بگذارد. پلهای دندانی چندین مزیت ارائه می دهند، بنابراین اگر دندانپزشک شما این درمان را برای وضعیت شما توصیه می کند، این گزینه عالی است.

پیشنهاد ویژه : با رزرو آنلاین نوبت می توانید 15 درصد تخفیف در خدمات دندانپزشکی دریافت کنید

گردآوری : گروه بهداشت دهان و دندان کلینیک دندانپزشکی تاج