درد عصب کشی دندان چه مدت طول می کشد؟

19 فروردین 98 اصطلاحات دندانپزشکی بهداشت دهان و دندان پوسیدگی دندان درمان ریشه عصب کشی

درد عصب کشی دندان چه مدت طول می کشد؟

اکثر مردم که عصب کشی را تجربه می کنند با درد و ناراحتی زیادی روبرو هستند.

با این حال، در حالی که اکثر افراد می توانند ناراحتی در طول و بعد از عمل عصب کشی داشته باشند، درد بیش از حد طبیعی نیست.

تکنولوژی مدرن و استفاده از بیحسی این روش را سریع ، مطمئن ، بدون درد و روش عالی برای کمک به نجات دندان طبیعی می کند.

با این حال، برای جلوگیری از نیاز به درمان عصب کشی ، هر کسی که دندان درد داشته باشد،باید دندانپزشک را به سرعت برای جلوگیری از هر گونه عفونت و بدتر شدن ، تشکیل آبسه یا گسترش در سراسر سیستم ریشه دندان ببیند.

بیشتر بخوانید … عصب کشی دندان در سال 2018 : ( عوارض ، مراحل ، هزینه )

حقایق کوتاه در مورد درد بعد از یک عصب کشی دندان :

یک عصب کشی بافت (پالپ) را درمان می کند در حالی که بقیه دندان را حفظ می کند.
به فرد قبل از عمل بی حس کننده داده می شود ، بنابراین معمولا بیشتر از تزریق معمول دندان ها دردناک نیست.
اگر یک عصب کشی دندان ناکام باشد، با انجام مجدد آن می توان مشکل را حل کرد.

چه مقدار درد عادی است؟

اکثر افراد پس از داشتن یک عصب کشی دندان تا چند روز احساس میکنند که دندان های شان حساس هستند.

چند دلیل برای این وجود دارد:

بافت در اطراف لثه باقی می ماند تورم یا التهاب: حتی اگر دندانپزشک ریشه عصب را از دندان برداشته است، در عضلات و بافت اطراف دندان هنوز عصب های کوچک وجود دارد. وقتی این ناحیه ملتهب می شود، مانند بعد از عمل دندانپزشکی، این انتهای عصب می تواند ناراحتی را ثبت کند.
آسیب دستگاه: ممکن است که یک وسیله دندانپزشکی که برای تمیز کردن کانال ریشه استفاده شده به طور غلط منجر به آسیب اطراف شده است.
پر کردن موقت بالاتر : این زمانی است که دندانپزشک پر کردن موقتی انجام داده و آن را به اندازه کافی صاف نکرده . اگر پر شدن حتی کمی بالاتر از سطح دندان باشد، می تواند باعث ایجاد درد در آن نقطه شود .

در بیشتر موارد حساسیت و ناراحتی همراه با کانال ریشه باید طی چند روز برطرف شود.

اگر بهبودی وجود نداشته باشد، یا اگر درد شدیدتر شود و عدم موفقیت از طریق اقدامات خانگی حاصل شود ، مهم است که برای ارزیابی ،با دندانپزشک تماس بگیرید.

درد عصب کشی دندان که طولانی مدت طول می کشد غیر طبیعی است.

آیا عصب کشی دندان می تواند شکست بخورد؟

یک عصب اضافی یا یک گرفتگی می تواند یک عصب کشی دندان ناموفق ایجاد کند.
خوشبختانه، بسیاری از عصب کشی های دندان موفق هستند.

با این حال، برخی از درمان های عصب کشی دندان ناموفق هستند و فرد می تواند درد بیشتری را تجربه کند.

دلایل زیادی برای این اتفاق وجود دارد:

• ترمیم شروع به نشت می کند
  • بهداشت دهان و دندان ضعیف
  • خرابی دندان یا مواد پرشده در طول زمان
  • وجود یک عصب اضافی در دندان که دندانپزشک نمی بیند
  • یک گرفتگی مانند یک کانال ریشه منحنی که مانع تمیز کردن کامل کانال می شود
  • ترک های عمودی در دندان
  • دندانپزشک یا خطای اندودنتیست

اگر علت درد ناشی از یک کانال خالی باشد ، اندودنتیست باید دندان را باز کند، موارد پرشده را برداشته و سعی کند کانال را پیدا کند.

اگر دندان دارای شکاف عمودی باشد، دندانپزشک احتمالا باید دندان را برداشته باشد.

اگر یک فرد بعد از یک عصب کشی دندان التهاب مداوم یا عفونت را تجربه کند، ممکن است نیاز به یک روش جراحی به نام برداشتن ریشه داشته باشد.

بیشتر بخوانید … آسیب تروما و عصب به دندان

مدیریت درد عصب کشی دندان در خانه

داروهای ضد درد باید برای تسکین درد بعد از یک عصب کشی دندان کافی باشد.

هنگام استفاده از داروها، اطمینان حاصل کنید که به دقت دستورالعمل ها را دنبال کنید و اگر اثری نداشته باشند، با اندودنتیست تماس بگیرید.

مهم است که قبل از ترمیم نهایی کامل، جویدن و یا خوردن با دندان آسیب دیده انجام نگیرد.

پر کردن موقت ظریف است و ممکن است بشکند .

همچنين حفظ بهداشت دهان و دندان به طور منظم با مسواك زدن و نخ دندان کشیدن بايد ادامه يابد.

عصب کشی دندان چگونه انجام می شود؟

یک دندانپزشک ممکن است با استفاده از اشعه X دندان را برای کانال ریشه آماده کند.
یک عصب کشی دندان معمولا توسط اندودنتیست انجام می شود (یک متخصص که از داخل دهان کاملا مراقبت می کند).

مراحل روش عصب کشی دندان به صورت زیر است:

اندودونیست برای انجام این روش با بررسی زاویه دندان ، آماده می شود.

بعد، دندانپزشک یک بیحسی موضعی برای بیحس کردن دندان تزریق می کند و یک پوشش محافظ (سد لاستیکی) را در دهان فرد قرار می دهد تا دندان آسیب دیده را جدا کند و از بقیه دهان محافظت کند.
Endodontist قسمتی را در بالای دندان باز می کند برای دسترسی به ساختار ظریف در داخل . پس از آن دندانپزشک پس از استفاده از دستگاه های بسیار کوچک خمیر را از محفظه و کانال های ریشه حذف می کند.
دندانپزشک سپس کانال های ریشه را تمیز کرده و شکل می دهد تا فضا را برای پر کردن و حمایت از دندان ایجاد کند.
Endodontist کانال های ریشه را با یک ماده لاستیکی موقت مانند گواتپراکا پر می کند و سپس چسب آن را در داخل دندان قرار می دهد.

سپس اندودونیست پس از بهبودی مواد را در داخل دندان قرار می دهد.
فردی که تحت درمان عصب کشی دندان قرار گرفته است، مجددا دندانپزشک را باید ببیند .

در این مرحله، دندانپزشک یا یک تاج دایمی می اندازد و یا سایر ترمیم های دائمی را روی دندان انجام می دهد.

هنگامی کانال ریشه کامل است که دندان به عملکرد کامل بازگردد و نباید بیشتر درد ایجاد کند.

خلاصه

درمان های عصب کشی دندان میلیون ها بار در هر سال انجام می شود.

در اکثر موارد، درمان اندودنتیتی می تواند با موفقیت یک دندان را که آلوده یا آسیب دیده است عصب کشی کند.

فن آوری های جدید و بیحی کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که عصب کشی دندان تا حد امکان راحت است.

افرادی که دچار درد شدید یا پایدار می شوند، باید برای ارزیابی بیشتر به دندانپزشک مراجعه کنند .

source : medicalnewstoday.com

جهت رزرو نوبت در کلینیک شبانه روزی دندانپزشکی تاج اینجا کلیک کنید