با دندان های اسیب دیده چگونه رفتار کنیم؟

22 آذر 97 اصطلاحات دندانپزشکی

دندان های اسیب دیده

درد یکی از دلایلی است که مردم به دندانپزشک می روند. دندان های دردناك را می توان با غذاهای گرم یا سرد و نوشیدنی ها فهمید. دندان قروچه یا به هم ساییدن دندان ها ممکن است به یک دندان اسیب برساند و به هنگام جویدن و یا فشار به دندان موجب درد شود. گاهی اوقات هنگامی که مواد پر کننده ی دندان شما از بین می رود، ممکن است درد کمی را تجربه کنید. برای درمان دندان های اسیب دیده می توانید با کلینیک دندانپزشکی تاج در تماس باشید .

هرگونه آسیب به دندان یا لثه نباید نادیده گرفته شود. عروق یا رگ های خونی می تواند آسیب ببیند. همچنین خطر ابتلا به عفونت وجود دارد. اگر عفونت درمان نشود، می تواند به سایر قسمت های سر و گردن گسترش یابد و باعث مشکلات جدی سلامتی شود. در موارد نادر، حتی می تواند تهدید کننده زندگی باشد. بسیار مهم است که همیشه دندان را از قرار گرفتن در معرض خطر حفظ کنید. باید دندان اسیب دیده را در اسرع وقت تعمیر و یا با عمل جراحی درمان کرد این بهترین کاری است که می توان برای دندان ها انجام داد.

بیشتر بدانید »»» Pediatric Dentistry (دندانپزشکی کودکان)

امروز دندانپزشکان گزینه های زیادی برای مقابله با اضطراب دندان دارند. پیشرفت در مدیریت درد و راه های بازگرداندن دندان ها وجود دارد. دندان ها را می توان با مواد مصنوعی قوی که همانند دندان های طبیعی است تغییر داد. دندانپزشک شما آموزش و مهارت دارد تا مشخص کند مشکل چیست و چقدر جدی است. او تقریبا همیشه می تواند درد را در عرض چند دقیقه خلاص کند.

با دندان های اسیب دیده چگونه رفتار کنیم؟

چه زمانی برای تماس با دکتر اقدام کنیم؟

اگر مطمئن نیستید که مشکل دندان های اسیب دیده فوری است، دندانپزشکان این توصیه را ارائه می دهند: اگر دردناک باشد، اضطراری است. این به این دلیل است که حتی آسیب های کوچک می توانند بافت های زنده در داخل دندان را تحت تاثیر قرار دهند. درمان سریع ، دندان های آسیب دیده و مشکل دار را بهبود می بخشد.

هر گونه آسیب به دندان باید در اسرع وقت درمان شود. ترک یا شکستگی می تواند بافت زنده در دندان ها را تحت تاثیر قرار دهد و مشکلات بیشتری را در آینده ایجاد کند. دندانپزشک می تواند اسیب دیدگی و یا مشکل دندان را قبل از آن که بدتر شود جلوگیری کند.

بیشتر بدانید »»» Implant (ایمپلنت)

حتی اگر نشانه ای نداشته باشید، دندان هایتان حمایت خود را از دست می دهند و به راحتی می توانند آسیب ببینند. قطعات می توانند نابود شوند یا فرو ریخته شوند و شما نیاز به درمان گسترده تر دارید. اگر بلافاصله دندانپزشک خود را ملاقات کنید ، احتمالا از بروز مشکلات بیشتر جلوگیری کنید.
این مقاله به منظور درک و شناخت مسائل بهداشت عمومی دهان و دندان در نظر گرفته شده است. این مقاله قصد ندارد جایگزین مشاوره، تشخیص و درمان حرفه ای شود. همیشه از دندانپزشک خود یا سایر متخصصان خدمات بهداشتی واجد شرایط راهنمایی بگیرید با هر گونه سوال در مورد وضعیت یا درمان پزشکی خود دارید با متخصصان در میان بگذارید.

دیگر مقالات مفید کلینیک شبانه روزی دندانپزشکی تاج :

فواید نخ دندان برای لثه ها و سلامت دندان

بروکسیسم شبانه چیست؟

قبل از خواب مسواک بزنیم یا نه؟

نقش دنتین در دندان چیست؟

جهت رزرو نوبت در کلینیک شبانه روزی دندانپزشکی تاج اینجا کلیک کنید