12 آذر 97 بهداشت دهان و دندان درمان ریشه

حساسیت دندان هنگام جویدن

حساسیت دندان هنگام جویدن اغلب یکی از اولین شاخص های یک مشکل بهداشت دهان است و نباید

نادیده گرفته شود. درمان دندانپزشکی ترمیمی می تواند علت اصلی حساسیت دندان را در هنگام جویدن،

و از درد دندانی تسکین دهد. در طول امتحانات دندانپزشکی،  حساسیت دندان و جویدن را برای ارائه مناسب ترین درمان ارزیابی می کند. برای پیدا کردن درمان هایی که برای شما مناسب است، با ما تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید: دندانپزشکی کودکان

چه چیزی باعث حساسیت دندان هنگام جویدن می شود؟

حساسیت دندان، که می تواند به ناگهانی و گاهی اوقات درد شدید درد در دندان ها اشاره کند، نشانه ای

شایع از مشکلات بهداشت دندانی است، به ویژه هنگامی که هنگام جویدن احساس می شود. دلایل بسیاری وجود دارد که چرا در هنگام جویدن حساسیت دندان ممکن است رخ دهد، از جمله:

حساسیت دندان هنگام جویدن

دندان شکسته: یک دندان شکسته می تواند باعث درد هنگام جویدن شود، به عنوان یک نتیجه از بخش آسیب دیده و یا شل شدن دندان بر روی عصب دندان. اگر عصب دندان در معرض فشار قرار گیرد، حساسیت دندان ممکن

است از یک دندان شکسته نیز رخ دهد.

عفونت کانال ریشه: یک عفونت باکتریایی عصب، بافت پالپ و عروق خونی در داخل دندان قرار دارد. عفونت کانال ریشه بسیار دردناک است زیرا به طور مستقیم بر عصب دندان تاثیر می گذارد که حساسیت دندان را

تنظیم می کند. عفونت های کانال ریشه ممکن است منجر به درد دائمی، سوزش، و یا ممکن است تنها زمانی که فشار به دندان آسیب دیده اعمال می شود آسیب می رساند.

آبسه:

یک عفونت کانال ریشه ای درمان نشده یا پیشرفت بیماری لثه می تواند منجر به تشکیل یک آبسه در اطراف ریشه های دندان شود. ابسسها جثه ای دردناک و پررنگ هستند که اغلب هنگام جویدن صدمه می بینند و می توانند باعث بوجود آمدن ناحیه قرمز چهره یا فک شود.

پر کردن شل:

پر کردن شل، از دست رفته یا آسیب دیده می تواند هنگام جویدن نیز حساسیت دندان ایجاد کند. درد دندانی ممکن است به علت پر شدن فشار عصب دندان یا اجازه دادن به باکتری ها و مواد غذایی برای دسترسی به عصب دندان باشد.

پوسیدگی دندان:

پوسیدگی دندان بدون درمان و حفره های دندانی یکی دیگر از علل رایج دندان ها هنگام جویدن است.

بیشتر بخوانید: ایمپلنت

درمان حساسیت دندان هنگام جویدن

اولین گام برای درمان حساسیت دندان هنگام جویدن، تعیین علت اصلی آن است. یک معاینه دندانپزشکی کامل می تواند به دقت علت حساسیت دندان کمک کند تا درمان مناسب انجام شود، مانند:

درمان کانال ریشه:

حساسیت دندان هنگام جویدن

حساسیت دندان ناشی از عفونت های کانال ریشه اغلب از درمان کانال ریشه بهره مند می شود. در طی

درمان کانال ریشه، بافت های آلوده از دندان حذف می شوند، از جمله عصب آسیب دیده، و دندان کاملا تمیز

می شود.

آنتی بیوتیک ها:

آنتی بیوتیک ها ممکن است با درمان پریودنتال مانند تزریق ریشه و پوسته پوسته شدن یا درمان های اندودنتیتی مانند درمان کانال ریشه، برای درمان آبسه ها و سایر عفونت های خوراکی ترکیب شوند.

پر کردن دندان: پرکننده های قدیمی یا حفره های جدید را می توان با پر کردن دندان های دندان درمان کرد تا ساختار، سلامت و ظاهر دندان ها را بازگردانند.

تاج های دندان: دندان های آسیب دیده، شکسته شده را می توان با تاج های دندانی ترمیم کرد. تاج های دندانی دندان های آسیب دیده را برای محافظت از ساختار دندان ها و کاهش درد هنگام جویدن محکم می کنند.

بیشتر بخوانید: دندانپزشکی کودکان

استخراج دندان:

متاسفانه بعضی از دندان ها ممکن است برای درمان با درمان های فوق از بین بروند و ممکن است نیاز به بازسازی بهداشت دهان و دندان داشته باشند. اگر استخراج مورد نیاز است، گزینه های بسیاری برای بازگرداندن دندان های از دست رفته، مانند درمان ایمپلنت دندان وجود دارد.

رزرو آنلاین نوبت

دیگر مقالات مفید کلینیک شبانه روزی دندانپزشکی تاج :

ونیر

فواید نخ دندان برای لثه ها و سلامت دندان

آیا ارتودنسی درد دارد؟

قبل از خواب مسواک بزنیم یا نه؟

جراحی ایمپلنت دندان

جهت رزرو نوبت در کلینیک شبانه روزی دندانپزشکی تاج اینجا کلیک کنید