مراحل بیماری لثه

10 آذر 97 اصطلاحات دندانپزشکی

مراحل بیماری لثه

با توجه به شيوع پريودنتيت در بزرگسالان در ايالات متحده: در سالهاي 2009 و 2010، مطالعات انجام شده توسط مرکز کنترل و پيشگيری از بيماری (CDC)، 47.2 درصد از بزرگسالان آمريکايی دارای برخی از بيماریهای لثه هستند. در افراد 65 ساله و بالاتر، میزان آن به 70.1 درصد افزایش می یابد. با توجه به این که بیماری لثه نیز عامل اصلی از دست رفتن دندان در میان بزرگسالان است، این آمار به ویژه مربوط است.

کلینیک دندانپزشکی متعهد به کمک به بیماران و جلوگیری از بیماری های لثه با حفظ عادات بهداشت دهان و دندان و آموزش آنها در مورد خطرات و علائم این بیماری جدی است. برای بیماران که اولین مراحل بیماری لثه

را ایجاد کرده اند، می توانیم درمان های دندانپزشکی ترمیم را برای بهبود سلامت لثه ها انجام دهیم.

برای کمک به بیماران ما درک اثرات بیماری لثه، ما یکی از پست های وبلاگ این ماه را به مراحل بیماری لثه اختصاص داده ایم.

لثه دندان

لثه های سالم صورتی، قوی، و زمانی که مسواک زدن و یا نخ ریسی نیز خونریزی می کنند. برای حفظ لک های سالم، بیماران باید از این دستورالعمل های بهداشت دهان و دندان استفاده کنند:

دندان هایتان را حداقل دو بار در روز، صبح و شب قبل از خواب بشویید. اطمینان حاصل کنید که برای دو دقیقه کامل، با استفاده از فشار نور و نگه داشتن مسواک در زاویه 45 درجه. روزانه دندان هایتان را بشویید اطمینان حاصل کنید که نخ را تا انتها و اطراف هر دندان را تا آنجا که رسیدن آن است، بکشید. در هر شش ماه، امتحانات و تمیزکاری های حرفه ای را انجام دهید.

بیشتر بخوانید: ایمپلنت

گینوییت

Gingivitis مرحله اولیه بیماری لثه است. اگر می دانید چه باید بکنید، علائم لثه کاملا قابل توجه است. آنها عبارتند از:

سموم که به رنگ قرمز رنگ ظاهر می شوند، به جای صورتی. لثه هایی که پف کرده یا متورم می شوند.

لکه هایی که به راحتی هنگام مسواک زدن یا ریختن دندان های شما خونریزی می شوند.
اگر از این علائم لثه دچار شده اید، مهم است که یک معاینه دندانپزشکی را به موقع انجام دهید. گینوییت

را می توان محافظه کارانه درمان کرد. در بسیاری از موارد، گینویویت را می توان با بهبود مراقبت از خانه در

خانه درمان کرد.

ما همچنین ممکن است یک روش تمیزکاری عمیق حرفه ای را به نام ریشه سازی و پوسته پوسته شدن

توصیه کنیم. این روش اجازه می دهد تا دکتر مورتنسن دندان های زیر خط دندان را تمیز کند، از بین بردن

باکتری های مضر که به بافت لثه آسیب می رسانند.

بیشتر بخوانید: دندانپزشکی کودکان

پریودنتیت

اگر لثه بدون درمان باقی بماند، بیماری لثه به مرحله جدی تر آن، پریودنتیت پیشرفت می کند. در این مرحله، علائم پیشرفت می کنند، که منجر به ایجاد لک های روشن قرمز و ملتهب می شود که لمس می شوند.

جیب پریودنتال، که به فضای بین لثه ها و دندان اشاره دارد، شروع به رشد و رشد می کند. بیماران ممکن

است متوجه شوند که آنها دچار ضعف بدنی یا طعم بد در دهان هستند.

همانطور که پریودنتیت به مرحله پیشرفته اش حرکت می کند، باکتری های مضر فقط به بافت نرم آسیب

نمی رسانند. آنها همچنین به جراحت آسیب می رسانند. همانطور که بیماران دچار کمتری از بافت ساق پا

و بافت استخوانی را تجربه می کنند، دندان ها از بین می روند و در معرض ریزش هستند و یا نیاز به استخراج دارند.

بیشتر بخوانید: دندانپزشکی کودکان

به علت آسیب شدید که می تواند به علت بیماری لثه ایجاد شود، ما از بیماران خود برای حفظ عادات بهداشت دهان و دندان ها و مراقبت های حرفه ای در اولین نشانه های بیماری لثه، از بیماران توصیه می کنیم. برای

برنامه ریزی قرار ملاقات، با کلینیک دندانپزشکی تاج تماس بگیرید.

رزرو آنلاین نوبت

دیگر مقالات مفید کلینیک شبانه روزی دندانپزشکی تاج :

ونیر

فواید نخ دندان برای لثه ها و سلامت دندان

آیا ارتودنسی درد دارد؟

قبل از خواب مسواک بزنیم یا نه؟

جراحی ایمپلنت دندان

جهت رزرو نوبت در کلینیک شبانه روزی دندانپزشکی تاج اینجا کلیک کنید