5 آذر 97 اصطلاحات دندانپزشکی پروتز دندان

پنج نشانه پروتز دندان شما باید جایگزین شود

از دست دادن دندان، قدرت، عملکرد و زیبایی شناسی لبخند را به خطر می اندازد. خوشبختانه، چندین روش درمان دندانپزشکی وجود دارد که به دندان مربوط می شود تا یکپارچگی لبخند را حفظ کند.

هنگامی که از دست رفتن دندان بیش از حد رخ می دهد، پروتز های دندانی بیشتر مناسب ترین گزینه درمان می باشند. پروتزهای دندانی می تواند به یک کل دندان های از بین رفته را تنها با یک ترمیم مجدد جایگزین کند.

در حالی که پروتزهای ساخته شده از مواد بسیار قوی و بادوام هستند، آنها عمر محدودی دارند.

بیشتر بخوانید: کلینیک دندانپزشکیونیر

دندان مصنوعی دیگر تمیز نیست

پنج نشانه پروتز دندان شما باید جایگزین شود

پروتزهای ساخته شده برای مطابقت با رنگ دندان های طبیعی بیمار است. به گفته این پروتز، احتمالا دندان مصنوعی سفید نمی شود، به طوری که غیر طبیعی به نظر می رسد. با این حال، پروتزهای دندانی مانند یک مجموعه تمیز و سالمی از دندان ها می باشند و نباید رنگ غیر طبیعی و رنگ زدگی شوند.

گرچه پروتزهای مقاوم در برابر لکه ها مقاوم هستند، آنها می توانند در طول زمان به پیری و تغییر رنگ بپردازند.

اگر یک بیمار متوجه شود که دندان مصنوعی اش تمیز و تازه نیست، حتی پس از خیس شدن و شستشو در

یک شب، ممکن است وقت آن باشد که جایگزین را در نظر بگیریم. مجموعه ای از پروتزهای جدید می تواند یک لبخند تمیز و سالم را پس از استفاده از پروتزهای قدیمی به وجود آورد.

بیشتر بخوانید: ارتودنسی دندان

پروتزها احساس سستی می کنند

بسیاری از مسائل در مورد پروتزهای شلخته ای که هنگام خوردن یا نوشیدن می افتند، اما حقیقت این است

که پروتزها مناسب هستند. مجموعه ای از پروتزهای طراحی شده به درستی در دهان قرار می گیرند تا بیمار بتواند فریاد بزند، صحبت کند و خنده دهد بدون اینکه نگران پروتزهای خارج از محل باشد.

متاسفانه، شکل دهان به تدریج با گذشت زمان تغییر می کند، به ویژه اگر از دست رفتن دندان باعث ایجاد جوش می شود. اگر پروتزها راحت یا امن نباشند، وقت آن است که به یک مجموعه جدید از پروتزها نگاهی بیندازیم. پروتزهای جدید با استفاده از قالب های به روز شده از دهان بیمار طراحی شده و برای اطمینان از بستن مناسب و مناسب می باشد.

بیشتر بخوانید: ایمپلنت

شما در معرض درد مزمن هستید

درد مزمن یک نشانه شایع است که نیاز به جایگزینی پروتزهای دندانی دارد. اگر دندان مصنوعی دیگر مناسب نیست، می تواند فشار بیش از حد بر روی استخوان فک، و به ویژه مفصل مفصل ران، و یا TMJ.

با گذشت زمان بیماران می توانند اختلال TMJ را به همراه نشانه های دردناك همراه با آن ایجاد كنند. متأسفانه، از آنجا که بسیاری از بیماران درد شکم، درد صورت یا سردرد را به پروتزهای خود نمی زنند، این نشانه هشدار اغلب نادیده گرفته می شود. بیمارانی که درد مزمن یا ناراحتی دهان را تجربه می کنند، باید یک امتحان را در نظر بگیرند تا زمان برداشتن پروتزهای خود را تغییر دهند.

شما از هالیتوزیس رنج می برید

پنج نشانه پروتز دندان شما باید جایگزین شود

هالیتوزیس یک مورد ضعف بدنی را توصیف می کند. اگر دشوار نگه داشتن نفس بوی تازه باشد، مهم نیست که چقدر روزها دهان و دندان هایتان را تمیز می کنید، ممکن است جایگزین باشد.

بوی نامطبوع که بیماران تجربه می کنند، ممکن است در واقع از پروتزهای خود باشند. با گذشت زمان و تبدیل شدن به فرسایش، پروتزهای پروستات می توانند شکستگی های کوچک موی سر را ایجاد کنند که به باکتری ها منتهی می شود و اجازه می دهد بوها و رنگ ها به پروتزها جذب شوند. مجموعه ای از پروتزهای جدید می تواند این بیماران را از نفس پاک و تازه ای که می خواهند لذت ببرند.

پروتزهای شکسته

اگر دندان مصنوعی شما شکسته، شکسته یا شکسته شده باشد، نشانه ای کاملا واضح است که باید جایگزین شود. پروتز شکسته نه تنها قدرت و کارکرد لبخند را به خطر می اندازد، بلکه لثه ها و هر دندان طبیعی را برای آسیب رساندن به عفونت و دفع می کند.

اگر فکر می کنید ممکن است وقت خود را برای جایگزین کردن پروتزهای فعلی خود داشته باشید، با ما در اسرع وقت برای ایجاد یک امتحان با کلینیک تماس بگیرید.ما با مشاوره به هر سوالی که ممکن است در مورد جایگزینی دندان ها و نحوه استفاده از یک ترمیم جدید داشته باشد، پاسخ می دهیم.

رزرو آنلاین نوبت

دیگر مقالات مفید کلینیک شبانه روزی دندانپزشکی تاج :

ونیر

فواید نخ دندان برای لثه ها و سلامت دندان

آیا ارتودنسی درد دارد؟

قبل از خواب مسواک بزنیم یا نه؟

جراحی ایمپلنت دندان

جهت رزرو نوبت در کلینیک شبانه روزی دندانپزشکی تاج اینجا کلیک کنید