28 آبان 97 اصطلاحات دندانپزشکی

چهار درمان موثر خانگی ورم لثه

این مقاله بسیار مهم در مورد چهار درمان موثر خانگی ورم لثه است. برای کسب اطلاعات بیشتر با کلینیک شبانه روزی دندانپزشکی تاج در تماس باشید. در این کلینیک شبانه روزی مجهز خدمات دیگری نظیر دندانپزشکی کودکان ، ایمپلنت ، ونیر و ارتودنسی نیز ارائه می شود. ورم لثه اولین مرحله بیماری لثه است که به نوبه خود می تواند منجر به از دست رفتن دندان شود. خوشبختانه، ورم لثه را می توان به راحتی در خانه درمان کرد، اما بهترین راه درمان خانگی چیست؟
علائم ورم لثه عبارتند از لثه قرمز، تورم، التهابي که ممکن است هنگامي که فرد دندان هاي خود را تمیز می کند، خونريزي کند. ورم لثه شایع است، به رغم این واقعیت که قابل پیشگیری است.

این مقاله به بررسی راه های مختلف خانه در دسترس برای درمان ورم لثه و تحقیق برای حمایت از استفاده از آنها است. همچنین به پیشگیری از التهاب لثه، بهترین شیوه های بهداشت دهان و زمان دیدن پزشک کمک می کند.

درمانهای خانگی

برای جلوگیری از ایجاد بیماری صمغ، مردم باید علائم گینژیت را به محض اینکه آنها متوجه شوند، درمان کنند. علامت کلیدی لثه است که به طور مرتب با خونریزی مواجه می شوند.

افراد مبتلا به گینویویت(ورم لثه) می توانند داروهای خانگی زیر را امتحان کنند:

1. شستشو با آب نمک

آب نمک دارای ویژگی های ضد عفونی کننده است و می تواند به بدن کمک کند که بتواند بهبود یابد. تحقیقات نشان داده است که شستشو دهان با یک راه حل آب شور می تواند از لثه های متورم ناشی از گینوییت (ورم لثه) کم کند.

چهار درمان موثر خانگی ورم لثه

برای استفاده از شستشوی با آب نمک:

• آب جوش را در یک لیوان بگذارید و تا خنک شود
  • 3/4 قاشق سوپ خوری نمک را در آب مخلوط کنید
  • آب شور را در داخل دهان بچرخانید
  • آب نمک را بیرون بریزید
  • تا سه بار در روز تکرار کنید

بیشتر بخوانید: ارتودنسی دندان

2. دهانشویه خانگی

انواع مختلفی از دهانشویه خانگی وجود دارد که مردم می توانند برای درمان ژنژیویت(ورم لثه) ترکیب شوند. این شامل:

دهانشویه روغن لیمونگراس

مطالعات انجام شده در سال 2015 نشان داد روغن گلبرگ ممکن است در کاهش ورم لثه و پلاک که باعث آن نسبت به دهانشویه سنتی می شود، موثر باشد.

برای تهیه دهانشویه لیمونگراس، رقیق کردن 2 تا 3 قطره روغن گلبرگ در آب. چرخش در داخل دهان و سپس بیرون ریختن آن. تکرار تا سه بار در روز.

دهانشویه آلوئه ورا

یک مطالعه 2016 نشان داد که آلوئه ورا به عنوان ماده فعال در دهان و دندان سنتی در درمان علائم گینوییت مؤثر است.

آب آلوئه ورا نیاز به رقیق کردن ندارد و می تواند به تنهایی مورد استفاده قرار گیرد تا زمانی که خالص باشد. به طور مشابه دهانشویه های دیگر مردم باید آن را در دهان بچرخانند و پس از آن سه بار در روز تکرار می کنند.

دهانشویه روغن درخت چای

مطالعه 2014 نشان داد که دهانشویه روغن چای می تواند خونریزی ناشی از گینوییت را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

چهار درمان موثر خانگی ورم لثه

برای تهیه دهانشویه روغن چای، فرد باید به سادگی سه قطره روغن درخت چای را به یک فنجان آب گرم اضافه کند و سپس به همان روش دهانشویه خانگی بالا استفاده شود.

روغن درخت چای می تواند با بعضی از داروها تعامل داشته باشد، بنابراین بهتر است قبل از استفاده از آن برای اولین بار با پزشک صحبت کنید.

دهانشویه سیج

مطالعه ای در سال 2015 نشان داد که باکتری هایی که باعث ایجاد پلاک می شوند، با استفاده از دهانشویه عفونت ها به طور قابل توجهی کاهش می یابد.

دهانشویه برگ گواوا

مطالعات نشان داده اند که دهانشویه برگ گواوا به علت ویژگی های آنتی باکتریال می تواند به کنترل پلاک کمک کند. همچنین ممکن است التهاب را کاهش دهد.

مردم برای دهانشویه برگهای گوآویا باید به سادگی 6 برگ گواوا را خورد کنند و به یک فنجان آب جوش اضافه کنند. سپس مخلوط حاصل باید به مدت 15 دقیقه جوش داده شود و برای خنک نگه داشته شود. پس از اضافه کردن مقدار کمی نمک، می توان آن را مانند سایر دهانشویه خانگی استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: ایمپلنت

3. ژل زردچوبه

زردچوبه در بسیاری از داروهای خانگی استفاده می شود، زیرا دارای خواص ضدالتهابی و ضد قارچی است. تحقیقات انجام شده در سال 2015 نشان می دهد که ژل حاوی زردچوبه می تواند به جلوگیری از پلاک و لثه کمک کند.

چهار درمان موثر خانگی ورم لثه

ژل زردچوبه در بسیاری از غذاهای بهداشتی و یا فروشگاه های جایگزین در دسترس است. برای استفاده از آن برای درمان ژنژیویت(ورم لثه)، مردم باید آن را به لثه ها اعمال کنند و 10 دقیقه قبل از شستشو با آب و تف کردن دهان را تمیز کنند.

4. کشیدن روغن

کشش روغن شامل چرخاندن روغن در اطراف دهان تا 30 دقیقه است. این ممکن است باکتری ها را در دهان کاهش دهد و از ایجاد پلاک ایجاد کننده گینویایت جلوگیری کند.

برای کشیدن روغن، مردم باید 2 قاشق چای خوری روغن را در دهان خود بگذارند، 30 دقیقه آن را بشکنند و سپس آن را بیرون بکشند. سپس آنها قبل از تمیز کردن دندان ها، یک لیوان آب بنوشند.

همانطور که دشوار است برای نگه داشتن روغن در دهان برای این مدت زمان، مردم ممکن است بخواهید با زمان کمتری این کار را شروع کنند.

روغن هایی که مردم می توانند برای این درمان استفاده کنند عبارتند از:

• روغن نارگیل: تحقیقات این یافته را برای کاهش پلاک و نشانه های لثه در هنگام استفاده از کشیدن روغن پیدا کرده است.
چهار درمان موثر خانگی ورم لثه

• روغن آریمیدادی: این نشان داده شده است که از ایجاد پلاک و جلوگیری از علائم لثه جلوگیری می کند.
    با مراقبت مستمر، احتمال خوبی برای معکوس شدن گینوییت(ورم لثه) وجود دارد. اگر مشکل با داروهای خانگی بهبود نیافته، باید یک دندانپزشک را ببینید.
بیشتر بخوانید: دندانپزشکی کودکان

علل

ورم لثه ، التهاب لثه ناشی از ایجاد پلاک در دندان است. پلاک یک سپرده چسبنده است که مردم می توانند از طریق تمیز کردن دندان ها به درستی خلاص شوند.

بدون داشتن بهداشت مناسب دهان، پلاک می تواند در طول خط دندان ایجاد شود. این به گینوییت(ورم لثه) منجر می شود، که نشان دهنده لثه های التهابی است که هنگام مسواک زدن خونریزی می کنند.

چهار درمان موثر خانگی ورم لثه

اگر درمان نشود، گینویویت(ورم لثه) می تواند به پریودنتیت منجر شود. این مرحله شدیدتر از بیماری لثه باعث می شود که لثه ها از بین بروند. حتی می تواند استخوان اطراف آن را پوشانده و باعث می شود که دندان ها از بین بروند. در موارد شدید ممکن است دندان ها از بین بروند.

زمان دیدن یک دکتر

اگر دندانهای فرد دچار خونریزی میشوند، یا قرمز و ملتهب می شوند، ممکن است گینوییت داشته باشند. آنها باید اطمینان حاصل کنند که بهترین شیوه های بهداشت دهان را دنبال می کنند و برخی از درمان های خانه را در بالا امتحان کنید.

اگر درمان خانگی نتواند کار کند، مهم است که برای مشاوره به پزشک یا دندانپزشک مراجعه کنید. علاوه بر این، اگر فرد در تورم شدید یا خونریزی در لثه ها رخ دهد، آنها باید مستقیما به دکتر یا دندانپزشک مراجعه کنند.

رزرو آنلاین نوبت

دیگر مقالات مفید کلینیک شبانه روزی دندانپزشکی تاج :

ونیر

فواید نخ دندان برای لثه ها و سلامت دندان

بروکسیسم شبانه چیست؟

قبل از خواب مسواک بزنیم یا نه؟

نقش دنتین در دندان چیست؟

جهت رزرو نوبت در کلینیک شبانه روزی دندانپزشکی تاج اینجا کلیک کنید