14 شهریور 97 اصطلاحات دندانپزشکی

بروکسیسم شبانه چیست؟

این مقاله بسیار مهم در مورد (بروکسیسم شبانه چیست؟) است. برای کسب اطلاعات بیشتر با کلینیک دندانپزشکی تاج در تماس باشید.در این کلینیک مجهز خدمات دیگری نظیر دندانپزشکی کودکان ، ایمپلنت ، ونیر و ارتودنسی نیز ارائه می شود. بروکسیسم یک وضعیت دندانپزشکی است که باعث می شود دندان هایتان را خم کنید یا خرد کنید و بیدار شوید یا زمانی که خوابید، عادت کنید. نوع دوم به عنوان بروکسیسم شبانه و یا بروکسیسم خواب شناخته شده است. با توجه به بنیاد ملی خواب، حدود 8 درصد از بزرگسالان از این نوع بروکسیسم رنج می برند.

علائم بروکسیسم شبانه

پس از یک شب طولانی از خم شدن و صیقل دادن، ممکن است صبح از فک درد بیدار شوید با ، سردرد یا دندان های حساس. همسرتان ممکن است حتی بتواند به شما صدای دندانهایتان را در اواسط شب بشنود. اگر دندان های شما حساس هستند و یا به نظر می رسند یا کوچکتر از آنچه که مورد استفاده قرار می گیرند، ممکن است مسئله ای برای مدت کوتاهی ادامه داشته باشد. هر یک از این علائم باعث نگرانی می شود، و اگر شما آنها را تجربه کنید، باید دندانپزشک خود را ببینید.

چگونه دندانپزشکان آن را تشخیص می دهند

دندانپزشک شما می تواند با بررسی دندان هایتان برای نشانه های سایش، این وضعیت را تشخیص دهد. خوشبختانه الگوی پوششی ناشی از بروکسیسم بسیار متفاوت از آن است که با گزش و جویدن روزانه مرتبط است، بنابراین برای او مشکل است. شواهد برکسیسم همچنین می تواند به یک طرف دهان یا فقط چند دندان محدود باشد، در حالی که از جویدن طبیعی تقریبا توزیع می شود.

بیشتر بخوانید : 19 عادتی که دندان ها را خراب میکند

علل بروکسیسم شبانه

عوامل بسیاری وجود دارد که می تواند باعث بروکسیسم شبانه شود. طبق گزارش انجمن دندانپزشکی آمریکا، اغلب نتیجه استرس و اضطراب است. همچنین می تواند به علت مشکلات دندانی مانند دندانهای گمشده یا کشیده شده یا نیش زدن ناهموار باشد.

چگونه این را درمان کنیم

اگر این شرایط را دارید، دندانپزشک شما ممکن است توصیه به درمان آن با یک دستگاه دندانپزشکی به نام نگهبان شبانه را بدهد. این ها محافظان دهان اکریلیک هستند که در بالای دندان ها قرار دارند و دندان های شما را از آسیب بیشتر محافظت می کند. آنها همچنین به کاهش فشار روی عضلات شکم کمک می کنند.

بیشتر بخوانید : دندان قروچه کردن(به هم فشردن دندان)

بروکسیسم شبانه چیست؟

البته، آسیب های ناشی از این شرایط نیز باید مورد توجه قرار گیرد. اگر مینای دندان شما پوشیده شده یا خرد شده باشد، ممکن است دندانپزشک شما بتواند رزین کامپوزیتی را تعمیر کند. اگر ترمیم هایی مانند پرکننده یا ایمپلنت دندان آسیب دیده باشند، ممکن است لازم باشد جایگزین شوند. اگر دندان شما دچار آسیب پذیری و خرد شدن منظم شده باشد، دندانپزشک شما ممکن است از یک خمیر دندان حساسیتی مانند کلگیت ® Sensitive Complete Protection استفاده کند.

بروکسیسم شبانه می تواند موجب خسارت زیادی به دندان های شما شود و در نهایت تعداد کمی از شب ها به حالت عادی برسد. اگر مشکوک به آن هستید، حتما دندانپزشک خود را ببینید.

دیگر مقالات مفید کلینیک دندانپزشکی تاج :

مینای دندان چیست؟

آشنایی با انواع دندان درد یا پالپیت و عواقب آن

دندانهای اولیه چیست؟

انواع مواد پرکننده دندان

جهت رزرو نوبت در کلینیک دندانپزشکی تاج اینجا کلیک کنید

برای مشاهده سایر مقالات کلینیک دندانپزشکی تاج اینجا کلیک کنید.

ساعت کاری : کلینیک دندانپزشکی تاج از ۹ صبح تا ۱۰ شب