14 شهریور 97 اصطلاحات دندانپزشکی

گیر کردن دندان در شب

این مقاله بسیار مهم در مورد (گیر کردن دندان در شب) است. برای کسب اطلاعات بیشتر با کلینیک دندانپزشکی تاج در تماس باشید.در این کلینیک مجهز خدمات دیگری نظیر دندانپزشکی کودکان ، ایمپلنت ، ونیر و ارتودنسی نیز ارائه می شود. سنگ زنی و خرد کردن دندان ها در شب شرایطی است که به نام برکسیسم نامیده می شود. در برخی موارد در طول عمر آنها در بسیاری از افراد اتفاق می افتد. شدت و مدت زمان مشکلی بستگی به شرایط فردی دارد. در اینجا چیزی است که شما باید بدانید:

نشانه هایی که شما در حال چرخش یا گیر کردن دندان های خود در شب دارید

درد و خستگی صورت، به ویژه در ناحیه فک، به علت خستگی طولانی مدت عضلات، شایع است. بسیاری از افراد مبتلا به بدخیم شدن از خواب بیدار میشوند. دندان ها اغلب دردناک، حساس و یا سست می شوند. آنها ممكن است در مینای دندان سوزی، تراشه نشان دهند. شریک خواب شما ممکن است هنگامی که دندان های شما با هم خرد می شوند صداهای بلند را ببینند، اما این نیز ممکن است به صورت صمیمانه انجام شود.

بیشتر بخوانید : 19 عادتی که دندان ها را خراب میکند

چرا اتفاق می افتد؟

استرس فیزیکی یا عاطفی عامل اصلی برکسیسم است. عوامل فیزیکی اغلب شامل تناسب اندام، تغذیه، سلامت کلی و عادات خواب است. استرسورهای احساسی خارجی می توانند شامل پول، کار و چالش های ارتباطی باشند.

گزینه های درمان

تشخیص منبع استرس و رسیدگی به آن می تواند سنگ زنی را از بین ببرد. روال آرامش بخش قبل از خواب، مانند یوگا سبک، حمام گرم و یا فنجان چای گیاهی را انجام دهید. بعضی از مردم می گویند که قرار دادن یک پارچه گرم بر روی فک خود را به عنوان یک درمان آنها به خواب کمک می کند تا کاهش آسیاب را داشته باشند.

گیر کردن دندان در شب

دندانپزشک خود را برای تعیین اینکه آیا آسیب در اثر آسیب دندان ها رخ داده است، مشاهده کنید. دندانپزشک شما ممکن است به شما نشان دهد که در حالی که خواب می بینید یک محافظ شبانه می پوشید. این دستگاه در داخل دهان برای خنک کردن دندانها در هنگام سنگ زنی و خرد کردن استفاده می شود. در موارد شدید، پزشک شما ممکن است تمرینات فک را برای کمک به آرامش و آرامش بیش از حد عضلات توصیه کند.

بیشتر بخوانید : دندان قروچه کردن(به هم فشردن دندان)

سنگزنی در کودکان

کودکان همچنین می توانند مشکلات را با هم برهم زدن و سنگ زنی داشته باشند. فقط به این دلیل که آنها جوان هستند، به این معنی نیست که آنها به استرس ایمنی دارند. اگر فرزندتان را در حال شستشو در شب بشنوید یا از سردرد، درد دندان یا ناراحتی صورت شکایت کنید، از دندانپزشک اطفال برای دیدن یک نگهبان شب بازدید کنید.

گیر کردن دندان در شب

هنگامی که آن را در نظر نمی گیرید، سنگ زنی و clenching اغلب منجر به آسیب جدی در دندان ها و فک می شود. همچنین رنج می برد و درد می کند. اگر مشکوک به سنگ زنی و خرد شدن هستید، امروز با دندانپزشک خود تماس بگیرید.

دیگر مقالات مفید کلینیک دندانپزشکی تاج :

مینای دندان چیست؟

آشنایی با انواع دندان درد یا پالپیت و عواقب آن

دندانهای اولیه چیست؟

انواع مواد پرکننده دندان

جهت رزرو نوبت در کلینیک دندانپزشکی تاج اینجا کلیک کنید

برای مشاهده سایر مقالات کلینیک دندانپزشکی تاج اینجا کلیک کنید.

ساعت کاری : کلینیک دندانپزشکی تاج از ۹ صبح تا ۱۰ شب