8 شهریور 97 اصطلاحات دندانپزشکی

سیگار کشیدن پس از کشیدن دندان عقل

این مقاله بسیار مهم در مورد سیگار کشیدن پس از کشیدن دندان عقل است. برای کسب اطلاعات بیشتر با کلینیک دندانپزشکی تاج در تماس باشید.در این کلینیک مجهز خدمات دیگری نظیر دندانپزشکی کودکان ، ایمپلنت ، ونیر و ارتودنسی نیز ارائه می شود. اگر دندان های عقلانی خود را کشیده اید، زمان بهبودی بسته به بهداشت دهان و دندان، توانایی بدن شما برای بهبودی و سایر عوامل بیرونی، مانند سن و مدت زمان تمرین، می تواند بیشتر باشد. اگر از تنباکو استفاده می کنید، سیگار کشیدن پس از حذف دندان عقل می تواند باعث عوارض منجر به عفونت و زمان بهبودی شود.

عوامل خطر برای بازیابی

امروزه استخراج مولر سوم شما – که بیشتر به عنوان دندان عقل خود شناخته می شود – یک نوع نسبتا معمول از جراحی دهان است. به طور کلی، بر اساس یک مطالعه در مجله انجمن جراحان دهان و فک و صورت (JKAOMS)، اکثر بیماران بدون هیچ گونه سکته مغزی بزرگ بهبود می یابند و بیشتر عوارض آن اندک هستند. با این حال، تحقیق نتیجه گیری می کند که وقتی عوارض رخ می دهد، عارضه پس از عمل درد شایع ترین است.

سیگار کشیدن پس از کشیدن دندان عقل

همانند هر روش جراحی، عوامل خطرساز پس از عمل برای بهبودی شما وجود دارد. التهاب و درد بعد از کشیدن عوامل خطر عمده ای است که مانع از روند بهبودی می شود. به عالوه، آسیب عصبی به بافت اطراف ناحیه استخراج می تواند برای برخی از بیماران درد و بی حسی ایجاد کند. عوامل اضافی مانند چرخه مولر شما، طول مدت عمل جراحی، سن و جنس شما ممکن است در بهبودی شما نقش داشته باشد.

بیشتر بخوانید : سیگار کشیدن و بهداشت دهان و دندان

اگر مولر شما به شدت تحت تاثیر قرار می گیرد، ممکن است زمان کار را افزایش دهد و درد بعد از عمل را افزایش دهد. به طور کلی، به عنوان سن شما، عوارض تمایل به افزایش است. بعضی از مطالعات نشان می دهد که درد بعد از عمل جراحی زنان بیشتر است. طبق گزارش انجمن دندانپزشکی آمریکا (ADA)، ممکن است سطوح استروژن ممکن است لخته شدن را ایجاد کند که در اثر انفجار استخوان، اعصاب استخوان و اعصاب (یک عارضه شناخته شده به عنوان سوکت خشک) ایجاد شود.

چگونه سیگار کشیدن به عوارض منجر می شود

ADA می گوید: سیگار کشیدن پس از جراحی دندان های عقل، به طور مستقیم روند بهبودی شما را به تاخیر می اندازد، و می تواند خطر سوکت خشک را افزایش دهد. جکاموس یادآور می شود که سیگار کشیدن ممکن است خون را به عصب آلوئولار کاهش دهد، بنابراین درد بعد از استخراج دندان عقل افزایش می یابد.

سیگار کشیدن پس از کشیدن دندان عقل

به همین ترتیب، درمانگاه Mayo می گوید که مواد موجود در سیگار و سایر محصولات تنباکو به محل استخراج خطرناک است، و باعث تأخیر در بهبودی می شود. علاوه بر این، اقدام فیزیکی کشیدن سیگار می تواند لخته شدن خون را از بین ببرد و منجر به سوکت خشک شود. در صورت عدم درمان، منطقه آلوده می تواند به یک عفونت ماندگار در استخوان یا استئومیلیت شما منجر شود.

بیشتر بخوانید : علت سیاهی و تغییر رنگ دندان ها

کاتالیست برای ترک

در حالی که شما به طور طبیعی می خواهید پس از اینکه دندان های عقلانیتان را کشیدید از عوارض زیاد جلوگیری کنید، اگر فرد سیگاری هستید، مخالفت با سیگار کشیدن ممکن است چالش برانگیز باشد. شما ممکن است قصد داشته باشید که بعد از جراحی سیگار کشیدن را در دستورالعمل پزشک خود متوقف کنید، اما ماهیت اعتیادآور بودن سیگار کشیدن این کار را بسیار دشوار می کند. با این حال، بهتر است ترک سیگار را به خوبی انجام دهید و ممکن است بخواهید از جراحی به عنوان نقطه پریدن برای کمک به ترک خود استفاده کنید.

سیگار کشیدن پس از کشیدن دندان عقل

این که آیا شما سیگاری هستید و یا هرگز سیگار نکشیدید، به سرعت بیشتر بهبود می یابید، فعالیت های سنگین را محدود می کنید، از الکل، نوشیدنی های گرم، غذاهای چالش برانگیز یا سخت استفاده نکنید و منطقه را برای 24 ساعت اول تمیز نکنید. هنگامی که شما دوباره می توانید با مسواک تمیز کنید، می توانید با استفاده از یک مسواک نرم، مانند Colgate 360 ​​° مسواک بهداشتی مینا دندان های حساس، که دارای 48 درصد آرایش نرم تر است، ادامه دهید. اگر متوجه شوید که چیزی پس از جراحی کاملا درست نیست، با پزشک خود ملاقات کنید.

دیگر مقالات مفید کلینیک دندانپزشکی تاج :

مینای دندان چیست؟

آشنایی با انواع دندان درد یا پالپیت و عواقب آن

دندانهای اولیه چیست؟

انواع مواد پرکننده دندان

جهت رزرو نوبت در کلینیک دندانپزشکی تاج اینجا کلیک کنید

برای مشاهده سایر مقالات کلینیک دندانپزشکی تاج اینجا کلیک کنید.

ساعت کاری : کلینیک دندانپزشکی تاج از ۹ صبح تا ۱۰ شب