8 شهریور 97 اصطلاحات دندانپزشکی

دندان آسیب دیده

این مقاله بسیار مهم در مورد دندان آسیب دیده است. برای کسب اطلاعات بیشتر با کلینیک دندانپزشکی تاج در تماس باشید.در این کلینیک مجهز خدمات دیگری نظیر دندانپزشکی کودکان ، ایمپلنت ، ونیر و ارتودنسی نیز ارائه می شود. یک دندان آسیب دیده دندانی است که از طریق لثه به دهان (رویش) فشار می یابد. دندان عقل اغلب تحت تاثیر قرار می گیرد. دندان عقل معمولا در میان سنین 17 تا 21 سالگی شروع می شود. دندانپزشکان این دندان ها را سومین دندان می نامند. آنها ممکن است تحت تأثیر قرار بگیرند؛ زیرا در آنها دهان شما کافی نیست. ممکن است دندان عقل نیز سعی در کنار گذاشتن آن داشته باشد. یا ممکن است در فک شما کج شود.

دندان آسیب دیده می تواند بدون درد باشد. شما حتی نمیتوانید این را درک کنید. با این حال، هنگامی که یک دندان عقلانیت تحت تاثیر قرار می گیرد، دردناکی از لثه در بالای آن می تواند آلوده و تورم شود. این می تواند صدمه ببیند ممکن است حتی در دندان های مجاور یا در گوش آن طرف چهره خود احساس درد کنید.

دندان آسیب دیده

یک دندان آسیب دیده می تواند منجر به عفونت به نام pericoronitis شود. اگر درمان نشود، این عفونت ممکن است به گلو یا گردن گسترش یابد. عفونت های شدید نیاز به بستری و عمل جراحی دارند.

بیشتر بخوانید : جلوگیری از پوسیدگی زودرس دندان کودکان

دندان های آسیب دیده نیز می توانند حفره ها را بگیرند. یک دندان آسیب دیده می تواند بر مولر همسایه فشار وارد کند. این می تواند منجر به حرکت دندان، پوسیدگی و یا بیماری لثه شود. همچنین می تواند دندان های خود را با هم ترکیب کند. به ندرت، دندان های آسیب دیده می تواند باعث ایجاد کیست ها یا رشد های دیگر در فک شود.

علائم عبارتند از:

• تورم لثه در پشت دهان شما
  • مشکل افتادن فک شما
  • طعم بد در دهان
  • درد زمانی که دهانتان را باز می کنید
  • درد هنگام جویدن یا گزش

درد می تواند چندین روز رخ دهد و سپس ناپدید می شود. این می تواند چند هفته یا چند ماه دیگر برگردد.

تشخیص

دندانپزشک شما منطقه را بررسی خواهد کرد. در صورت لزوم، اشعه ایکس را تجویز می کند. اشعه X می تواند دندان های عقل خود را نشان دهد و آنها تحت تاثیر قرار می گیرند.

مدت انتظار

هنگامی که دندان برداشته شود علائم از بین می روند.

جلوگیری

هیچ راهی برای جلوگیری از دندان آسیب دیده وجود ندارد. شما می توانید حفره ها را با مسواک زدن و نخ ریسی بردارید.

رفتار

گاهی اوقات با شستشو با آب نمکی گرم (1/2 قاشق چای خوری نمک در 8 اونس آب)، ممکن است باعث تحریک جزئی شود. ممکن است کمک به ضد عفونی کننده های ضد درد نیز مفید باشد.

دندان آسیب دیده

اگر دندان به علت درد ادامه داشته باشد به دندان های مجاور آلوده یا دخالت می کند، درمان معمول این است که آن را بیرون بیاورید. کشیدن یک دندان می تواند بسته به جایی که دارد، 5 تا 30 دقیقه طول بکشد. در برخی موارد، عفونت نیاز به آنتی بیوتیک دارد.

بیماران اغلب به جراح دهان و فک و صورت مراجعه می کنند تا دندان آسیب دیده برداشته شود. قبل از از بین بردن دندان، دندانپزشک یا جراح شما در مورد روش و نوع بیهوشی و آرامبخش مورد استفاده قرار می گیرد. شما نمی توانید شش ساعت قبل از عمل بخورید. اگر هر دارویی مصرف می کنید، با آنها هماهنگ باشید. کسی باید به موقع رانندگی کند و شما را به خانه ببرد.

بیشتر بخوانید : بیهوشی دندان عوارض جانبی و علل درمان

پس از جراحی ممکن است تورم گونه و فک وجود داشته باشد. ممکن است سخت باشد غذاهای خاصی بخورید. دستورالعمل دندانپزشک و یا جراح خود را به دقت برای بهترین بازیابی دنبال کنید. عوارض جراحی کمیاب است، اما اتفاق می افتد.

دندان آسیب دیده ممکن است شما را ناراحت کند و یا دندان های نزدیک را تحت تاثیر قرار دهد. در این مورد، شما به درمان فوری نیاز ندارید. با این حال، دندانپزشک شما احتمالا توصیه می کند که دندان برداشته شود تا از مشکلات آینده جلوگیری شود.

دندان آسیب دیده

بسیاری از مردم هر چهار دندان عقل خود را در یک زمان گرفته اند. گاهی اوقات این عمل قبل از شروع دندان انجام می شود. این مانع از مشکلات آینده می شود. این معمولا در دفتر جراح دهان و فک و صورت با آرامبخش و بی حسی موضعی انجام می شود. اغلب، بهتر است دندان های عقلانی خود را قبل از اینکه به 21 تغییر دهید، بردارید. عمل جراحی معمولا کمتر پیچیده است. بافت و استخوان نیز بهبود می یابند.

تماس با دندانپزشک

اگر دندان درد را در دندان خود احساس می کنید با دندانپزشک تماس بگیرید اگر دندانپزشک خود را به طور مرتب دیدید، دندان های عقل خود را پیگیری می کند و اگر شما نیاز دارید که آنها را بیرون بیاورید، می دانید. دندانپزشک شما ممکن است دندان های عقل شما را بررسی کند. اشعه ایکس معمولی اغلب این دندان ها را نشان نمی دهد.

پیش بینی

چشم انداز بعد از جراحی عالی است.

دیگر مقالات مفید کلینیک دندانپزشکی تاج :

مینای دندان چیست؟

آشنایی با انواع دندان درد یا پالپیت و عواقب آن

دندانهای اولیه چیست؟

انواع مواد پرکننده دندان

جهت رزرو نوبت در کلینیک دندانپزشکی تاج اینجا کلیک کنید

برای مشاهده سایر مقالات کلینیک دندانپزشکی تاج اینجا کلیک کنید.

ساعت کاری : کلینیک دندانپزشکی تاج از ۹ صبح تا ۱۰ شب