2 شهریور 97 اصطلاحات دندانپزشکی بهداشت دهان و دندان

این مقاله در مورد بوی بد دهان است و امیدواریم برای شما مفید واقع گردد.برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد بوی بد دهان با مشاورین و متخصصین کلینیک دندانپزشکی تاج در تماس باشید. در این کلینیک خدمات دیگری نظیر دندانپزشکی کودکان ، ایمپلنت ، ونیر و ارتودنسی نیز ارائه می شود.

بوی بد دهان ممکن است برای بعضی از افراد یک مسئله شرم آور باشد و حتی ممکن است در روابط اجتماعی ناخوشایند باشد دانستن این که چه چیزی باعث نفس بد می می شود مهم است چرا که این مشکل می تواند نشانه ای از مسائل جدی دندانپزشکی یا پزشکی باشد. خوشبختانه، تعدادی از مراحل وجود دارد که می توانید برای درمان ضعف بدنی و دهان خود را پاک و سالم نگه دارید.

علل بوی بد دهان

بوی بد دهان، همچنین به عنوان هالیتوز شناخته می شود، یک بوی ناخوشایند است که معمولا هنگامی که یک فرد نفس را بیرون می دهد تشخیص داده می شود. علل زیادی وجود دارد. انجمن دندانپزشکی آمریکا (ADA) از شایعترین علل نفس بد را یاد می کند:

• برخی از غذاها: مواد غذاهایی که در دهان شما باقی می مانند، ممکن است به علت رشد باکتری باعث بوجود آمدن بوی بد شود. غذاهای تند و تیز مانند سیر، پیاز و بعضی از ادویه جات این بو هارا ترشح می کنند این مواد غذاها توانایی این را دارند که در بدن نفوذ و جذب شوند و حتی از طریق منافذ پوست بو و گاز تولید کند.

بیشتر بخوانید »»» ۱۰ نکته در مورد چگونگی خلاص شدن سریع از بوی سیر

• توتون و تنباکو: سیگار کشیدن و استفاده از سایر محصولات تنباکو، بوی مشخص دهان و ناپسند را در دهان ایجاد می کند. علاوه بر این، مصرف دخانیات خطر ابتلا به سرطان های دهان و دیگر را در شما افزایش می دهد.
علت بوی بد دهان چیست؟

• ضعف در تمیز کردن دهان و بیماری لثه: هنگامی که دندان هایتان را مسواک می زنید، با تمیز نکردن زبانتان، شما اجازه می دهید ذرات غذایی در دهان شما باقی بمانند. تجزیه این بقایای غذا در دهان توسط باکتری ها باعث ایجاد بو در دهان می شود. علاوه بر این، رشد باکتری باعث افزایش خطر بیماری لثه می شود. اگر از هرگونه لوازم دندانپزشکی مانند نگهدارنده یا پروتز استفاده می کنید، آنها را مرتبا تمیز کنید. فراموش نکنید هر 3 ماه یکبار مسواک خود را عوض کنید یا به دندانپزشک خود اطلاع دهید.
علت بوی بد دهان چیست؟

• دهان خشک: بزاق شما ذرات مواد غذایی را در دهان تمیز می کنند. اگر تولید بزاق به اندازه کافی وجود نداشته باشد، ذرات غذایی که ممکن است باعث بوجود آمدن بوی بد در دهان شما شوند در دهان باقی بمانند. عوارض جانبی بعضی از داروها می تواند باعث خشکی دهان و پوسیدگی شود. جمله خشکی دهان، ممکن است به طور غیر مستقیم باعث نفخ بو بوی ب دهان شود.
علت بوی بد دهان چیست؟

• بیماری های خاص پزشکی: عفونت تنفسی و التهاب سینوس ها، ریه ها یا گلو می تواند باغعث بوی بد دهان شود، به ویژه هنگامی که تخلیه مخاط در دهان و بینی وجود دارد. سایر شرایط پزشکی که ممکن است نفس بد را شامل شوند عبارتند از: دیابت، برخی از بیماری های کبدی و بیماری کلیوی.
علت بوی بد دهان چیست؟

بیشتر بخوانید »»» تاثیر آبسه بر روی بدن (علت ، درمان ، عواقب آبسه)

چگونه با بوی بد دهان مبارزه کنیم؟

شاید مهمترین درمان مراقبت در خانه این است مرتب مسواک بزنید ،از نخ دندان استفاده کنید و به طور منظم زبانتان را تمیز کنید. دندان هایتان را دوبار در روز بشویید، زبان خود را تمیز کنید. تمیز کردن زبان بعد از مسواک زدن و استفاده از نخ دندان باکتری ها و ذرات را از بین می برند. مسواک های مخصوص وجود دارند که به طور بالقوه اثبات شده برای مبارزه با نفس بد، تمیز کننده زبان مناسب هستند.

دندانپزشک شما می تواند خمیر دندان مخصوص و دهانشویه خاص را تجویز یا توصیه کند تا از بوی بدی جلوگیری کند.  ADA هشدار می دهد که ضدعفونی کردن دهان و شستشو تنها یک راه حل موقت است زیرا دلیل اصلی نفس بد نیست. دندانپزشک خود را به طور منظم برای تمیز کردن و بازرسی برای سلامت دهان و دندان ملاقات کنید.

چه زمانی باید به فکر یک درمان حرفه ای باشیم؟

اگر دندانپزشک شما مسائل دندانی را به عنوان یک علت احتمالی بوی بد دهان  در نظر نگیرد و اثبات شود که عامل بو بد دهانی نیست شما باید به یک پزشک مراجعه کنید تا او با بررسی های دیگر عامل را بیابد

اگرچه نفس بد ممکن است یک مسئله شرم آور باشد،ولی باید با دندانپزشک خود صحبت کنید. با دنبال کردن توصیه های بالا می توانید به شما در مورد نفس بد اعتماد به نفس بیشتری بدهد.

دیگر مقالات مفید کلینیک دندانپزشکی تاج :

نحوه شستن دندان با مسواک

آشنایی با انواع دندان درد یا پالپیت و عواقب آن

دندانهای اولیه چیست؟

انواع مواد پرکننده دندان

جهت رزرو نوبت در کلینیک دندانپزشکی تاج اینجا کلیک کنید

برای مشاهده سایر مقالات کلینیک دندانپزشکی تاج اینجا کلیک کنید.

ساعت کاری : کلینیک دندانپزشکی تاج از ۹ صبح تا ۱۰ شب