تاثیر آبسه بر روی بدن (علت ، درمان ، عواقب آبسه)

15 مرداد 97 اصطلاحات دندانپزشکی

این مقاله مفید در مورد تاثیر آبسه بر روی بدن است. امیدواریم مفید واقع شود .برای رفع مشکل دهانی خود با مشاورین و متخصصین کلینیک دندانپزشکی تاج در تماس باشید.در این کلینیک خدمات دیگری نظیر ونیر کامپوزیت ، دندانپزشکی کودکان و…. نیز ارئه می شود.

تاثیر آبسه بر روی بدن

چگونه یک سیب فاسد می تواند به بقیه سیب ها  آسیب برساند. ما معمولا به این فکر نمیکنیم که اسیب در دهان کل بدن را تحت تاثیر قرار دهد. اما اگر در شرایط خاصی درمان نشود، می توانند تأثیر بسیار منفی روی سلامت کلی شما بگذارد ، حتی اگر از این وضعیت در حال حاضر رنج نمی برید، باید از عواقب احتمالی آگاهی داشته باشید تا بتوانید در صورتی که مشکلی به وجود بیاید، خود را سالم نگه دارید.

بیشتر بخوانید »»» ۵ روش برای درمان خونریزی لثه

آبسه دندان چیست؟

تاثیر آبسه بر روی بدن

یک دندان آبسه شده عفونت دهانی است که در پایه یا ریشه دندان ظاهر می شود. عفونت اغلب به علت پوسیدگی شدید دندان است و به عنوان دندان درد بسیار بدی شناخته می شود. این ها برخی از نشانه های رایج هستند:

چگونه یک دندان معیوب بر سلامت عمومی شما تاثیر می گذارد؟

تاثیر آبسه بر روی بدن

هر گونه عفونت در بدن یک زنگ خطر است.آبسه دندان نشان دهنده عفونت شدید است که در بخشی از دندان یا لثه  که منحصر به فرد است ایجاد می شود. که ممکن است این عفونت در کل بدن پخش شود . اینها برخی از عواقب بالقوه هستند:

• لثه های آلوده می توانند به استخوان فک را آسیب برسانند و دندان ها را از بین می برد.
  • عفونت می تواند از طریق رگ های خونی به مغز گسترش یابد و به آبسه مغزی منجر شود. در موارد شدید، این می تواند باعث شود که بیمار به کما برود.
  • عفونت می تواند به سمت بالا گسترش یابد و منجر به عفونت سینوسی شود.
  • عفونت می تواند به قلب گسترش یابد و منجر به یک بیماری به نام اندوکاردیت باکتریایی شود.
  • دندان های عفونی می تواند یک عفونت در صورت و فک را به نام آنژین صدری لودویگ ایجاد کند که می تواند راه های هوایی را به شدت محدود کند.

بیشتر بخوانید »»» روکش دندان(تاج) چیست و نحوه قرار گیری آن

برای درمان عفونت دندان چه باید کرد

پیشگیری همیشه بهترین دارو است. شما به طور کلی می توانید دندان های آبسه دار را به طور کامل از بین ببرید و روزانه آن ها را بشویید و روزانه به دندانپزشک مراجعه کنید. همچنین می تواند به طور منظم از دهانشویه ضد عفونی استفاده کنید. هدف این است که از پوسیدگی دندان جلوگیری شود، و از آبسه دندان جلوگیری شود.. اگر شرایط ظاهر می شود، گام هایی وجود دارد که بیمار می تواند برای از بین بردن درد انجام بدهند. اما برای از بین بردن این عفونت، همیشه مشاوره با یک متخصص پزشکی لازم است. هر چه شرایط را طولانی تر کنیم، درمان سخت تر، طولانی تر و دردناک تر می شود.

*بهداشت دهان و دندان برای تمام بدن مهم است*

مراقبت از دندان ها صرفا به خاطر داشتن یک لبخند زیبا نیست. همچنین برای رفاه عمومی شما حیاتی است، و اگر شما آن را نادیده بگیرید، عواقب جدی پزشکی می تواند روی بدهد. مراقبت از دهان و دندان خود را در اولویت قرار دهید و به طور منظم دندانپزشک خود را ملاقات کنید.

جهت رزرو نوبت در کلینیک دندانپزشکی تاج اینجا کلیک کنید

برای مشاهده سایر مقالات کلینیک دندانپزشکی تاج اینجا کلیک کنید.

ارتودنسی دندانایمپلنت

تلفن : ۴۴۴۴۴۱۰۳ ۴۴۸۹۸۳۲۴ ( ۰۲۱ )
ساعت کاری : کلینیک دندانپزشکی تاج از ۹ صبح تا ۱۰ شب