13 مرداد 97 اصطلاحات دندانپزشکی

اگر سلامت دندان برای شما مهم باشد باید با مشکلاتی که دیابت برای شما اجاد میکند مقابله کنید. این مقاله مفید در مورد مشکلاتی است که دیابت برای دندان و دهان ایجاد میکند. و روش مقابله با آن ها است.برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاورین و متخصصین کلینیک دندانپزشکی تاج در تماس باشید.در این کلینیک خدمات دیگری نظیر ایمپلنت ، دندانپزشکی کودکان و… نیز ارائه می شود.

دیابت:نکاتی برای دهان سالم

دیابت دندان پزشکی

دیابت شانس ابتلا به بیماری لثه و سایر مشکلات دندانی مانند دهان خشک را افزایش می دهد. بیماری لثه ناشی از پلاک(جرم) چسبنده است که بر روی دندان ها و لثه ها ایجاد می شود. میکروب ها در پلاک ممکن است باعث ایجاد درد، تورم و قرمز شود. هنگامی که بیماری لثه یا ژنژیویت بدتر می شود، می تواند باعث عفونت و حتی از دست رفتن دندان شود. از آنجایی که دیابت می تواند بیماری لثه را در شرایط شدیدتر از حد معمول قرار دهد و عفونت ها را پیشرفته تر می کند و مقابله با آن ها سختر  می شود.

بیشتر بخوانبد »»» چگونه مینای دندان را در مقابل اسیب ها مقاوم کنیم؟

باید چه کارهایی را انجام دهیم تا پیشگیری کنیم؟

• مسواک زدن حداقل دوبار در روز. انجمن دیابت آمریکا توصیه می کند حداقل دو دقیقه مسواک بزنید تا مطمئن شوید که هر دندان را تمیز شدند. از یک مسواک نرم با موی های گرد استفاده کنید که احتمال کمتری دارد که به لثه ها آسیب برساند. مسواک را در زاویه 45 درجه به لثه های خود قرار دهید. سپس به آرامی بر روی تمام دندانهایتان بکشید. حتما با مسواک زبان خود را تمیز کنید تا از دست میکروب ها خلاص شوید. از خمیر دندان فلوراید استفاده کنید تا از ایجاد جرم سخت جلوگیری شود.
  • حدأقل یکبار در روز از نخ دندان استفاده کنید. نخ دندان کمک می کند تا پلاک ها و مواد غذایی و میکروب هایی که بین دندان ها قرار دارند از بین بروند.و دندان را حفظ کنند.
  • از دندانپزشک خود در مورد دهان شستشوی دهان به وسیله دهانشویه بپرسید. شستشوی دهان با دهانشویه میکروب های موجود در دندان را کاهش میدهد و از ایجاد پلاک و جرم جلوگیری می کنند.
  • پروتزهای خود را تمیز نگه دارید. باکتری ها می توانند روی دندان های پروتزی درست همانند دندان های طبیعی تشکیل بشوند. اگر شما هم از پروتز ها استفاده می کنید، آنها را تمیز نگه دارید. حتما باید لثه ها و زبان خود را نیز بشویید.
  • دندانپزشک خود را به طور مرتب ببینید و اچازه بدهبد که دندانپزک شما اگاه باشد که دیابت دارید. قبل از روفتن به مطب دندانپزشک چیزی بخورید تا مطمئن شوید که قند خون شما در سطح نرمالی قرار دارد.
  • قند خون خود را تحت کنترل داشته باشید. سطح قند خون خوب بهترین راه برای جلوگیری و کنترل مشکلات دهان است.
  • سیگار نکشید. سیگار کشیدن شانس خود را برای داشتن بیماری لثه افزایش می دهد. این نیز می تواند مشکلات بسیاری از دهان، مانند عفونت را بدتر کند.

بیشتر بخوانید »»» چگونه با نمک دندانمان را تمیز کنیم

چگونه مشکل را حل کنیم

تشخیص پلاک می تواند اول سخت باشد به همین دلیل است که دو بار در سال به دندانپزشک مراجعه کنید.
اگر دچار یکی از این نشانه ها هستید، دندانپزشک خود را در اطلاع قرار دهید.

• لثه قرمز، درد و تورم
  • خونریزی لثه
  • لثه ها که از دندان های شما دور می شوند
  • وجود چرک بین دندان ها یا لثه ها
  • دندان های شل و یا حساس
  • تغییرات در نحوه جابجایی دندان ها هنگام گاز زدن
  • آسیب دیدگی پروتزها
سلامت دهان برای دیابتی ها

دیگر مقالات مفید کلینیک دندانپزشکی تاج :

۷ ماده معدنی مورد نیاز دندان

علت تلخ بودن طعم دهان

پوسیدگی دندان کودک و چگونگی جلوگیری از آن

۱۲ درمان خانگی برای کاهش درد دندان

۱۰ روش موثر خانگی برای درمان عفونت لثه

جهت رزرو نوبت در کلینیک دندانپزشکی تاج اینجا کلیک کنید

برای مشاهده سایر مقالات کلینیک دندانپزشکی تاج اینجا کلیک کنید.

ارتودنسی دندان

تلفن : ۴۴۴۴۴۱۰۳ ۴۴۸۹۸۳۲۴ ( ۰۲۱ )
ساعت کاری : کلینیک دندانپزشکی تاج از ۹ صبح تا ۱۰ شب