26 تیر 97 اصطلاحات دندانپزشکی

ابسه دندان چیست و راه درمان

هنگامی که در داخل دهان شما آسیب یا تحریک می شود، باکتری ها ممکن است وارد شوند و باعث عفونت شوند. گاهی اوقات یک تورم دردناک پر از گلوله (یک مایع ضخیم و زرد رنگ) را می بینید. اگر ان گلوله نتواند از بین برود، این ناحیه بیشتر دردناک و دردناک خواهد بود. این به عنوان آبسه شناخته شده است. آبسه یک مایع در اطراف عفونت ایجاد می کند. این یک راه است که بدن شما تلاش می کند تا عفونت باکتریایی را از بین ببرد.برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ابسه دندان با کلینیک دندانپزشکی تاج در تماس باشید.

آبسه ها می توانند بسیار سریع تشکیل شوند. گاهی اوقات آنها فقط یک یا دو روز پس از شروع عفونت تشکیل می شوند. دو نوع آبسه دندان وجود دارد:

• آبسه لثه
ابسه دندان چیست و راه درمان

• (همچنین به نام آبسه پریودنتال) معمولا توسط عفونت در فضای بین دندان و لثه ایجاد می شود. عفونت ممکن است پس از غذا خوردن بین لثه و دندان به دام افتاده باشد. در افراد مبتلا به بیماری پریودنتال شدید، باکتری ها می توانند زیر استخوان ایجاد کنند.
  • آبسه مربوط به دندان
ابسه دندان چیست و راه درمان

• (همچنین به نام آبسه پریاپیکال) در داخل دندان اتفاق می افتد. این اتفاق می افتد زمانی که عصب دندان مرده است یا در حال مرگ است. این نوع آبسه در انتهای ریشه دندان نشان داده می شود. سپس آن را به استخوان اطراف گسترش می دهد.

بیشتر بخوانید »»» ریشه درمانی (علائم، مراحل، عوارض، هزینه)

اکثر آبسه ها دردناک هستند، بنابراین مردم معمولا به دنبال درمان هستند. گاهی عفونت باعث درد کم یا بدون درد می شود. اگر آبسه درمان نشود، عفونت ممکن است چند ماه یا حتی سالها ادامه یابد. این کار به تنهایی انجام نمی شود، بنابراین مهم نیست علائم را نادیده بگیریم.

اگر عفونت درمان نشود، می تواند به استخوان و دندان اطراف آسیب برساند. تونل توخالی گاهی اوقات از طریق استخوان و پوست تشکیل می شود تا بتواند از بین برود.این تونل فیستول یا “سینوس معدن” نامیده می شود. شما ممکن است با باز شدن در دهان خود ببینید یا احساس کنید. به نظر می رسد یک جوش است. اگر فیستول از بین رفته است، ممکن است طعم عجیب و غریب خود را در دهان ببینید.

ایجاد فشار باعث درد آبسه می شود. تخلیه آبسه از طریق یک فیستول فشار را کاهش می دهد. درد ناپدید می شود با این حال، عفونت هنوز باید درمان شود.

گاهی اوقات آبسه ای که درمان نمی شود می تواند یک حباب پر شده با مایع (کیست) در استخوان فک به وجود بیاورد. اگر دندان به شدت شکسته شود و نتواند  ان مایع ذخیره شود، ممکن است کیست باشد. اگر میخواهید دنداندانتان حفظ  شود، برای رفع عصب آلوده به یک کانال ریشه نیاز خواهید داشت. اگر این درمان کیست را درمان نمی کند، ممکن است به جراحی برسید تا آن را حذف کنید.

در موارد نادر، عفونت که باعث آبسه می شود ممکن است گسترش یابد و منجر به مشکلات جدی سلامتی شود.

آنچه شما می توانید انجام دهید

آبسه ها همیشه جدی هستند زیرا عفونت ممکن است به سایر قسمت های بدن گسترش یابد. برای قرار ملاقات با  دندانپزشک خود تماس بگیرید.

اگر شما می توانید یک تورم جوش مانند را ببینید یا احساس کنید، دهان خود را چندین بار در روز با یک محلول آب نمکی ملایم بشویید. استفاده از 1/2 قاشق چای خوری نمک در 8 اونس آب. این ممکن است کمک کند تا فشار را از بین ببرد و فشار را کاهش دهد. حتی اگر شستشو به نظر می رسد کمک می کند، شما هنوز هم نیاز دارید دندانپزشک خود را در اسرع وقت ببینید.

دندانپزشک چه چیزی را برای شما انجام خواهد داد

ابسه دندان چیست و راه درمان

اکثرا درمان ابسه پس از سه چیز اتفاق می افتد:

• این منطقه به طور کامل تمیز می شود.
  • شانه به دام افتاده اجازه فرار می دهد.
  • عفونت درمان می شود.

اگر فیستول شکل گرفته باشد، دندانپزشک شما آن را به منبع عفونت ردیابی خواهد کرد. دندانپزشک شما یک قطعه انعطاف پذیر و نازکی از مواد را به فیستول وارد می کند. این در یک اشعه ایکس ظاهر می شود و دندانپزشک نشان می دهد که فیستول منجر به آن می شود. هنگامی که دندانپزشک خود را از عفونت پاک می کند، فیستول معمولا به صورت خود بسته می شود.

ایا نیاز به درمان دارید؟

*اینجا کلیک کنید*

اگر عفونت در داخل یک دندان شروع شود، دندانپزشک شما یک سوراخ کوچک را در دندان ایجاد می کند تا اجازه دهد عفونت ابسه تخلیه شود. دندان به درمان کانال ریشه نیاز دارد و به دنبال آن یک پر شدن یا یک تاج دندان است.

اگر آبسه بسیار بزرگ است یا دندان به شدت آسیب دیده است، ممکن است نیاز به دندان داشته باشید. آبسه بزرگ اغلب باید تخلیه شود. دندانپزشک یک سوراخ در لثه را از طریق استخوان ایجاد می کند که راه خروج را برای هر سیال یا چرک فراهم می کند. این امر خطر گسترش بیشتر عفونت را کاهش می دهد.

افراد مبتلا به بیماری پریودنتال شدید ممکن است آبسه دندان داشته باشند. تخلیه آنها به مشکل، فوری کمک می کند. با این حال، بیماری پریودنتال نیاز به درمان برای جلوگیری از عفونت دیگر دارد.

دندانپزشک شما ممکن است یک نسخه از آنتی بیوتیک ها و داروهای ضد درد را به شما بدهد. این داروها به درمان آبسه کمک می کنند و عفونت ان هارا از گسترش حفظ می کنند.

دیگر مقالات مفید کلینیک دندانپزشکی تاج :

درمان سریع و خانگی ورم لثه

۱۰ روش موثر خانگی برای درمان عفونت لثه

پوسیدگی دندان کودک و چگونگی جلوگیری از آن

۱۲ درمان خانگی برای کاهش درد دندان

۱۴+۱ راز شگفت انگیز داشتن دندان سفید و سالم

جهت رزرو نوبت در کلینیک دندانپزشکی تاج اینجا کلیک کنید

برای مشاهده سایر مقالات کلینیک دندانپزشکی تاج اینجا کلیک کنید.

دندانپزشکی کودکانونیرکلینیک دندانپزشکیارتودنسی دندانایمپلنت

تلفن : ۴۴۴۴۴۱۰۳ ۴۴۸۹۸۳۲۴ ( ۰۲۱ )
ساعت کاری : کلینیک دندانپزشکی تاج از ۹ صبح تا ۱۰ شب