درمان خانگی برای خشکی دهان

26 تیر 97 اصطلاحات دندانپزشکی

ده درمان خانگی برای خشکی دهان

دهان خشک زمانی اتفاق می افتد که غدد بزاقی شما به همان اندازه که شما به طور معمول نیاز دارید، به اندازه بزاق تولید نکنید، و شما را با یک دهان خشک ناخوشایندروبه رو می کند. به غیر از ناراحتی، این وضعیت همچنین شما را در معرض خطر بیماری های دندانی مانند پوسیدگی دندان و بیماری پریودنتال قرار می دهد. در اینجا ده درمان خانگی برای خشکی دهان در نظر گرفته شده است.

دهان خشک می تواند به دلایل بسیاری توسعه یابد: داروها، کمبود های تغذیه ای، استرس، درمان سرطان، و حتی برخی از بیماری های سیستمیک. دندانپزشک شما می تواند به شما در تعیین علت خشکی دهان کمک کند، اما در بین بازدید ها، برخی از داروها می توانید به روال خود اضافه کنید تا به علائم شما کمک کند. میتوانید برای خدمات دندانپزشکی و مشاوره با کلینیک دندانپزشکی تاج در تماس باشید.

1) آب

ده درمان خانگی برای خشکی دهان

خشکی دهان می تواند به عنوان یک نتیجه از کم آبی بدن رخ دهد ، که معمولا کاملا ساده است: شما به اندازه کافی مایعات نوشیدنی ندارید. توصیه ما برای مردان به نوشیدن 3 لیتر و زنان به نوشیدن 2.2 لیتر در طول روز، حتی اگر آنها به خصوص فعال است. اگرچه آب آشامیدنی همیشه علت خشکی دهان نیست، توجه داشته باشید که آب جوش نیز می تواند کمک کند تا دندان ها و زبان باکتری های مضر را تمیز کند تا جریان بزاق شما به حالت طبیعی برسد.

2) آب نبات مکنده بدون قند

ده درمان خانگی برای خشکی دهان

مکیدن روی آبنبات یا قوطی بدون قند می تواند جریان بزاق خود را تحریک کند، به طور موقت علائم شما را از بین می برد. مهم است که به طور خاص محصولات شکر را انتخاب کنید زیرا شکر کمک می کند تا به توسعه پوسیدگی دندان – که این مسئله مربوط به موضوع خشکی دهان خود را ایجاد می کند.

3) آدامس بدون قند

ده درمان خانگی برای خشکی دهان

طرفدار  آبنبات هستید یا قند؟ به جای آن آدامس بدون قند را بخورید. همانطور که توسط انجمن دندانپزشکی آمریکا (ADA) توضیح داده شده ، عمل جویدن باعث تحریک جریان بزاق می شود. این افزایش به طور موقت علائم خشکی دهان شما را تسکین می دهد. فقط مطمئن شوید که به دنبال آدامس بدون قند است که ADA مهر تایید، که وعده می دهد که آدامس به برچسب خود درست است.

4) نوشیدنی بدون کافئین

ده درمان خانگی برای خشکی دهان

کافئین در واقع دارای اثر خشکی در داخل دهان است، بنابراین می تواند علائم خشکی دهان را تشدید کند. این بدان معنی نیست که شما نوشیدنی ها مانند قهوه، چای یا نوشابه را نداشته اید؛ شما فقط باید نسخه های بدون کافئین را انتخاب کنید.میخواهید بیدار بمانید؟ صبحانه کامل را کنید؛ بادام، جو، و زغال اخته همه جنگنده های بسیار خستگی هستند.

5) نفس کشیدن از طریق بینی شما

ده درمان خانگی برای خشکی دهان

به طور طبیعی تنفس دهان می تواند دهان شما را نیز خشک کند. بنابراین برای جلوگیری از بدتر شدن وضعیت دهان، در هنگام استراحت، از طریق بینی خود نفس بکشید. اگر به علت آلرژی یا احتقان نباشید این روش را نفس بکشید، ممکن است وقت آن رسیده که پزشک شما برای حل این مسائل برای کمک به کاهش خشکی دهان خود نیز دقت داشته باشد.

6) از یک رطوبت گیر استفاده کنید

ده درمان خانگی برای خشکی دهان

تنفس در هوای خشک می تواند در طول زمان به خشکی دهان کمک کند، بنابراین از یک مرطوب کننده برای اضافه کردن رطوبت به اتاق استفاده کنید. تنفس در این هوا درمان می تواند به کاهش قابل توجه علائم شما هنگام خواب شما کمک کند. یک حمام مرطوب کننده را در اتاق هایی که زمان زیادی را صرف می کنید مانند اتاق خواب یا فضای کاری خود قرار دهید.

7) ترک سیگار

ده درمان خانگی برای خشکی دهان

سیگار کشیدن می تواند باعث ایجاد یا تشدید دهان خشک شود. این به این دلیل است که یکی از اثرات منفی سیگار، به معنای واقعی کلمه،کاهش تولید بزاق بدن شما است. اگر دچار مشکل سیگار ترک نشوید – و بسیاری از آنها – از دندانپزشک یا دندانپزشک خود برای مشاوره در مورد شروع به کار،بپرسید.

8) دهانشویه بدون الکل

ده درمان خانگی برای خشکی دهان

بیشتر دهان شوینده ها حاوی الکل هستند، که در هنگام استفاده از این محصولات، احساس سوزی کمی را در دهان احساس می کنید. اما همچنین می تواند تاثیر مشابهی بر میزان رطوبت دهان شما داشته باشد. برای جلوگیری از نشانه های خشک شدن دهان، بدتر شدن، استفاده از دهانشویه بدون الکل، بنابراین شما می توانید با میکروب ها مبارزه کنید بدون ایجاد محیطی که در آن رشد می کند.

9) خمیر دندان فلوراید

ده درمان خانگی برای خشکی دهان

از آنجا که خشکی دهان شما را در معرض ابتلا به پوسیدگی دندان قرار می دهد، این مهم است که مسواک زدن دندان های خود را با یک خمیر دندان، مانند دندان کلگیت کل ® پاک نعنا که در آن فرمول فلوراید آن تقویت دندانها برای کمک به جلوگیری از پوسیدگی. فلوراید یک ماده معدنی است که می تواند به شما در جلوگیری از حفره ها کمک کند، همانطور که توسط موسسه ملی بهداشت (NIH) مشاهده شده است، در حالی که مینای دندان را با جایگزینی مواد معدنی که از دست داده اید، حفظ می کنید. همچنین کار را برای باکتری های داخل دهان شما که برای تولید اسید هایی که مینای دندان شما را آسیب می زند، سخت تر می کند.

10) به نخ دندان توجه داشته باشید

ده درمان خانگی برای خشکی دهان

Flossing(نخ دندان) روزانه برای همه مفید است، اما هنگامی که شما دهان خشک دارید بسیار مهم است. این وضعیت شما را در معرض خطر بیماری پریودنتال قرار می دهد، به این معنی است که شما باید بین دندان های خود و اطراف چانه خود را هر روز برای تمیز کردن بزاق که معمولا در این روند کمک می کند، تمیز کنید.

بیشتر بخوانید »»» علت و روش جلوگیری ازقهوه ای شدن دندان ها

*سخن اخر*

خشکی دهان یک بیماری ناخوشایند است که با بسیاری از علل، اما با کمک دندانپزشک شما، می توانید یاد بگیرید که چگونه آن را مدیریت کنید. اگر هنوز مطمئن نیستید که چرا دچار خشکی دهان هستید، قبل از مصرف این داروهای موضعی دهان و دندان به دست خود دندانپزشک خود تشخیص دهید.

دیگر مقالات مفید کلینیک دندانپزشکی تاج :

۱۰ نکته در مورد چگونگی خلاص شدن سریع از بوی سیر

تمیز نکردن دندان ها باعث حملات قلبی میشود

غذاهایی که با وجود ارتودنسی دندان نمیتوانیم بخوریم

۱۲ درمان خانگی برای کاهش درد دندان

۱۰ روش موثر خانگی برای درمان عفونت لثه

جهت رزرو نوبت در کلینیک دندانپزشکی تاج اینجا کلیک کنید

برای مشاهده سایر مقالات کلینیک دندانپزشکی تاج اینجا کلیک کنید.

دندانپزشکی کودکانونیرکلینیک دندانپزشکیارتودنسی دندانایمپلنت

تلفن : ۴۴۴۴۴۱۰۳ ۴۴۸۹۸۳۲۴ ( ۰۲۱ )
ساعت کاری : کلینیک دندانپزشکی تاج از ۹ صبح تا ۱۰ شب

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ