20 تیر 97 جراحی

تعدادی از شرایط ممکن است نیاز به عمل جراحی دهان داشته باشد، از جمله:

دندان های آسیب دیده

دندان عقل، که در آن به عنوان مولر سوم شناخته می شود، آخرین مجموعه ای از دندان ها است که توسعه می یابد.  اغلب، یکی یا بیشتر از این مولر سوم نمیتواند در هماهنگی درست ظاهر شود یا نمیتواند به طور کامل از طریق خط دندان ظاهر شود.

دندان های عقلانی تحت تاثیر قرار میگیرند که باعث تورم، درد و عفونت بافت لثه اطراف دندان های عقل می شود. علاوه بر این، دندان های عقلانی تحت تاثیر قرار میگیرند باعث آسیب دائمی به دندان ها، لثه ها و استخوان های اطراف شود و گاهی اوقات منجر به ایجاد کیست ها یا تومور هایی می شود که می توانند بخش های فک را از بین ببرند.

بنابراین، دندانپزشکان توصیه می کنند افرادی که دارای دندان های عقلانی هستند از جراحی آنها خودداری کنند.
این دندان های عقلانی نیستند که گاهی اوقات تحت تاثیر قرار می گیرند و باید حذف شوند. دندان های دیگر مانند cuspids و bicuspids می توانند تحت تأثیر قرار گیرند و می توانند مشکلات مشابهی را با دندان های عقلانی داشته باشند.

از دست دادن دندان

ایمپلنت های دندانی گزینه ای برای از دست دادن دندان به علت عفونت و یا جایگزینی برای تاج دندان و پروتزهای دندانی هستند. ایمپلنت ها جایگزین های ریشه دندان هستند و برای ایجاد دندان های مصنوعی به آنها متصل می شوند. کاندیداهای مناسب برای ایمپلنت های دندانی باید سطح کافی و چگالی کافی داشته باشند، نباید مستعد ابتلا به عفونت باشند، و باید تمایل به حفظ شیوه های بهداشت دهان و دندان داشته باشند.

بیشتر بخوانید »»» دندان عقل و نکات مهم آن

مشکلات مربوط به فک

• رشد فک نابرابر »»» در بعضی از افراد فک بالا و پایین به درستی رشد نمی کند. این می تواند مشکل در صحبت کردن، خوردن، بلعیدن و تنفس ایجاد کند. در حالی که برخی از این مشکلات مانند تنظیم نادرست دندان ها می توانند با مسواک زدن و سایر دستگاه های ارتودنسی اصلاح شوند، مشکلات جدی تر نیاز به جراحی دهان دارند تا تمام یا بخشی از فک بالا، فک پایین یا هر دو را به موقعیت جدیدی منتقل کنند.
  • بهبود مناسب پروتزها »»» برای اولین بار دارنده پروتز می تواند برای اصلاح هر گونه بی نظمی فک قبل از ایجاد پروتز جراحی دهان انجام دهد . جراحی دهان نیز می تواند به مصرف کنندگان دندان مصنوعی کمک کند. حمایت از استخوان ها اغلب در طول زمان بدتر می شود و موجب می شود که پروتز های دندانی که دیگر مناسب نیستند. در موارد شدید، یک جراحی دهان می تواند پیوند استخوانی را به مناطقی که استخوان کمتری باقی می مانند اضافه کند.
  • اختلالات مفصلی (TMJ) »»» اختلال TMJ، مفصل کوچک در جلوی گوش که در جمجمه است، یک منبع مشترک سردرد و درد صورت است. اکثر بیماران مبتلا به اختلالات TMJ می توانند با ترکیبی از داروهای خوراکی، فیزیوتراپی و اسپلیت ها درمان شوند. با این حال، جراحی مفصلی یک گزینه برای موارد پیشرفته است و زمانی که تشخیص نشان دهنده یک مشکل خاص در مفصل است.

بیشتر بخوانید »»» ۱۲ علت درد فک

سایر شرایط درمان با جراحی دهان

• جراحی دهان »»» جراحی دهان اغلب برای تعمیر فک های شکسته و استخوان شکسته صورت استفاده می شود.
    از بین بردن زخم و بیوپسی جراحان دهان می توانند نمونه کوچکی از رشد غیرطبیعی یا بافت را بیابند و سپس آن را برای آزمایشات  و شناسایی ارسال کنند. برخی از ضایعات را می توان به صورت پزشکی مدیریت کرد یا می تواند توسط جراح دهان حذف شود.
  • شکاف لب »»»  جراحان دهان به عنوان بخشی از یک تیم از متخصصان مراقبت های بهداشتی مشغول به کار هستند تا این مشکلات را از طریق یک سری درمان ها و روش های جراحی در طول سال ها تصحیح کنند.
  • عفونت های صورت »»»  درد و تورم در صورت، گردن، یا فک ممکن است عفونت را نشان دهد. عفونت در این ناحیه بدن گاهی اوقات به شرایط اضطراری تهدید کننده زندگی می انجامد اگر به سرعت و به طور موثر درمان نشود. یک جراح دهان می تواند در تشخیص و درمان این مشکل کمک کند. درمان جراحی، در صورت نیاز، ممکن است شامل برش و تخلیه ناحیه آلوده و استخراج هر دندان ای باشد که ممکن است درگیر باشد.
  • خروپف »»» هنگامی که روش های محافظه کارانه غیر جراحی مانند دستگاه های فشار هوا مثبت و لوازم پلاستیکی دندان برای از بین بردن این مشکل موفق می شوند، جراحی می تواند مورد آزمایش قرار گیرد. رویه های جراحی شامل برداشتن بافت های نرم رئوفارنکس (ناحیه قسمت پشتی دهان) یا فک پایین است. جراحی لیزری گزینه درمان جدیدتر است.

جراحی دهان

دیگر مقالات مفید کلینیک دندانپزشکی تاج :

کشیدن دندان در سال ۹۷

۱۲ علت درد فک

سیگار کشیدن و بهداشت دهان و دندان

پریودنتیست چیست؟

دندانپزشکی اطفال

جهت رزرو نوبت در کلینیک دندانپزشکی تاج اینجا کلیک کنید

برای مشاهده سایر مقالات کلینیک دندانپزشکی تاج اینجا کلیک کنید.

دندانپزشکی کودکان – ونیر – کلینیک دندانپزشکی – ارتودنسی دندانایمپلنت

تلفن : ۴۴۴۴۴۱۰۳  – ۴۴۸۹۸۳۲۴  ( ۰۲۱ )
ساعت کاری : کلینیک دندانپزشکی تاج از 9 صبح تا 10 شب