12 درمان خانگی برای کاهش درد دندان

18 تیر 97 اصطلاحات دندانپزشکی

این مقاله در مورد درمان خانگی برای کاهش درد دندان نوشته و ترجمه شده است امید است با مطالعه آن در تسکین درد دندانتان کمک و راهنمایی کرده باشیم

فرض کنیدشما پرواز و هتل خود را رزرو کرده اید و آماده رفتن به تعطیلات هستید. شما در فرودگاه حضور دارید و یک درد ناگهانی درد دندان وارد می شود. وقتی به هواپیما می روید، با نگرانی وارد هواپیما شده و درد را احساس میکنید. مهمتر از همه، برای رفع درد دندان نیاز به چیزی دارید.

برای کسانی که درد دندان داشته اند، می دانند که چقدر وحشتناک است. درد دندانی اغلب شما را به طور معمول تحت تاثیر قرار می دهد. این می تواند لذت خوردن غذا را خراب کند و حتی می خواهد که صحبت کردن را متوقف کنید.

اغلب جدی ترین انواع درد دندان هنگام خوابیدن در شب اتفاق می افتد. این بیماران خواب را از دست می دهند و در ناراحتی شدید قرار دارند. این درد دندان ها در مواردی اتفاق می افتد که ممکن است دندانپزشک خود را نبینید.

درد دندان از حفره دندان یا دندان شکسته می تواند اتفاق بیفتد.

اگر بچه ها دچار درد دندان می شوند، می توانند زمان زیادی را تحمل کنند. برای والدین ممکن است راه هایی برای کاهش درد دندان به طور طبیعی وجود داشته باشد.

اغلب روزها یا حتی هفته ها طول می کشد تا به دندانپزشک خود مراجعه کنید. در عین حال ممکن است برای کاهش درد با استفاده از اقلامی که می توانید به راحتی در خانه پیدا کنید.

درمان دندانهایتان به طور طبیعی ممکن است گزینه ای برای از بین بردن درد دندان باشد. دندانپزشکی طبیعی ممکن است یک راه حل برای این مشکل باشد که به طور غیر منتظره رخ می دهد.

بیشتر بخوانید »»» ایمپلنت

دونوع درد دندان وجود دارد

اکثر مردم از دو نوع اصلی درد دندان رنج می برند – شارپ و پوسیده. در مورد تفاوت بین این دو نوع اصلی درد دندان، پیش از مطالعه بیشتر به آنها بپردازیم.

درد دندانی شارپ

درد دندانی شدید یا حاد که اغلب کوتاه است و به سرعت ظاهر می شود. این می تواند زمانی اتفاق بیفتد که شما بخورید و یا زمانی که صحبت می کنید، یا می تواند هیچ حرکتی نداشته باشد. عوامل متعددی وجود دارد که می تواند باعث درد دندان تیز شما شود.

• افتادن دندان ها
  • عفونت لثه
  • دندان شکسته
  • دندانی که پرشده یا تاج دندانی که قرار داده شده ضعیف است
  • نوشیدنی های سرد

درد دندانی شارپ اغلب می تواند با مراجعه به دندانپزشک بررسی شود. آنها علت و منبع درد را بررسی خواهند کرد. ممکن است به حفره پر شده یا دندان احتیاج داشته باشید. درد دندان تیز را نادیده نگیرید. این می تواند به یک عفونت مزمن در طول زمان پیشرفت کند.

درد دندان پوسیده

درد دندان پوسیده می تواند نشانه ای از یک مشکل جدی تر باشد. اغلب درد دندان بدان معنی است که اعصاب آسیب دیده اند. از عصب (یا پالپ) دندان می آید. غذای گرم و نوشیدنی می تواند این درد را تحریک کند. درد ناخوشایند به آرامی شروع می شود، اما مدت زمان طولانی می تواند ادامه یابد. حتی می توانید از اواسط شب بیدار شوید.

شما باید دندان پزشک خود را ببینید – آنها منبع درد شما را ارزیابی خواهند کرد. یک درد مبهم می تواند نشانه ای از عفونت جدی باشد.

بیشتر بخوانید »»» ارتودنسی دندان

12 درمان خانگی برای کاهش درد دندان

اگر درد دندانی ناراحتتان میکند، این داروها را کاملا طبخ کنید. همه آنها مواد تشکیل دهنده قوی دارند که درد شما را تسکین می دهند. در حالی که ممکن است هنوز نیاز به دندانپزشک خود را داشته باشید، این می تواند کمک کند.

# 1: روغن گل میخک

درمان خانگی برای کاهش درد دندان

مردم برای هزاران سال از درد دندان استفاده می کنند. علاوه بر خوشمزه ای برای پخت و پز هم نیستند، برای کاهش درد مفید است. گل میخک دارای یک ماده شیمیایی قوی به نام اژنوول است.  هر دو بیهوشی و ضد عفونی کننده است. این به این معنی است که اعصاب شما را خنثی می کند، و همچنین از عفونت بیشتر جلوگیری می کند.

# 2: با استفاده از شستشو آب نمک

درمان خانگی برای کاهش درد دندان

شستشوی آب نمک یک راه خوب برای پاکسازی دهان است. این مخلوط سالین یک ضد عفونی کننده است که به این معنی است که مانع از رشد باکتری ها می شود. نگه داشتن تمیز دهان به جلوگیری و حتی عفونت کمک خواهد کرد. این باعث کاهش درد شما می شود. بعد از هر وعده غذا، هنگام خواب و بعد از خواب از این ماده استفاده کنید.

# 3: اسانس نعناع

درمان خانگی برای کاهش درد دندان

آیا تا به حال فکر کرده اید چرا بسیاری از محصولات بهداشت دهان حاوی نعناع هستند؟

نعناع حاوی مونول، یک ماده فعال است که خواص ضد باکتری قوی دارد. این خواص همچنین ممکن است به کاهش طبیعی درد دندان کمک کند، نعناع باعث راحت تنفس کردن میشود.

# 4: پودر فلفل

درمان خانگی برای کاهش درد دندان

شاید برای همه به عنوان یک ماده تند و سخت برای دهان باشد ولی این ماده شگفت انگیز است. فلفل Cayenne منبع خوبی از کپسایسین است، یک ماده فعال که واقعا می تواند به درد دندان شما کمک کند. این ماده یک ضد التهاب است و تورم را کاهش می دهد. این ماده واقعا می تواند به کاهش درد دندان کمک کند.

بیشتر بخوانید »»» ۱۲+۱ راز شگفت انگیز درمان و تسکین درد دندان

# 5: سیر

درمان خانگی برای کاهش درد دندان

سیر نه تنها طعم غذای شما را خوشمزه می کند، بلکه می تواند درد دندان را نیز کاهش دهد. وقتی سیر را له می کنید، آلسیین را آزاد می کنید. این یک عامل ضد باکتری طبیعی است و می تواند به درد دندان کمک کند. در نظر بگیرید یک قطعه سیر خام یا شستشو با آب سیر را بچشید.

# 6: خیار

درمان خانگی برای کاهش درد دندان

شما ممکن است در مورد اثرات آرام بخش خیار بدانید. دلیل این است که چرا بسیاری از مردم از آن به عنوان یک درمان برای چشم های پف کننده استفاده می کنند. این خواص شبیه سازی شده است، به این معنی که خیار کمک می کند تا خون را در یک رگه خونی نگه دارید.

اگر می خواهید از خیار بر روی درد دندان خود استفاده کنید، قطعه قطعه کنید و آن را به منطقه آسیب برسانید. شما همچنین می توانید ترکیبی از خیار و نمک دریا را ایجاد کنید و آن را به عنوان خمیر روی دندان استفاده کنید.

آیا خیار شما در یخچال است؟ قبل از اعمال آن به دندان های حساس خود، آن را تا دمای اتاق قرار دهید.

# 7: پیاز خام

درمان خانگی برای کاهش درد دندان

مطمئنا، پیاز خام غذا را خوشمزه میکند – اما آیا می دانستید که پیاز ضد عفونی کننده است؟ این درست است – پیاز با خواص ضد میکروبی بسته بندی می شوند. پیاز خام باکتری ها را در دهان  میکشد و درد شما را کاهش دهد. یک پیاز خام را در منطقه آسیب دیده قرار دهید. ممکن است چشم شما را آب کند، اما دندانپزشکان بر این باورند که احتمالا درد را دردناک می کند.

# 8: پودر زردچوبه

درمان خانگی برای کاهش درد دندان

زردچوبه یکی از داروهای گیاهی در این سیاره است. زردچوبه حاوی یک ماده فعال بنام کورکومین است. این ماده خواص ضد عفونی کننده، ضد درد و ضد باکتری دارد. کرکومین می تواند درد دندان را متوقف کند و از عفونت و آبسه جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید »»» اصطلاحات رایج دندانپزشکی

اگر میخواهید از زردچوبه برای کمک به درد دندانتان استفاده کنید، یک رب استفاده کنید. یک قاشق چای خوری پودر زردچوبه را به مقدار کمی آب اضافه کنید.  آن را به طور مستقیم به دندان درد تان اعمال کنید. حتی می توانید این مقدار را با عسل خام ترکیب کنید تا طعم را بهبود بخشد.

# 9: روغن تایلندی، چای یا برگ های تازه آویشن

درمان خانگی برای کاهش درد دندان

آویشن یک گیاه بزرگ است که برای پخت و پز استفاده می شود.  دارای خواص ضد میکروبی است. آویشن پر از تیمول، یک ماده ضد قارچی و ضد عفونی کننده است. می تواند روغن ضروری برای درد دندان و عفونت را ایجاد کند.

شما می توانید روغن اسانس را به طور مستقیم به دندان و لثه خود اضافه کنید. شما همچنین می توانید چای تایلندی را شیرین کنید یا برگ های تایلندی تازه را بخورید. برگ های تایلندی بسیار کوچک هستند، بنابراین ایده خوبی است که آنها را در طرف مقابل دندان درد خود قرار دهید.

# 10: زنجبیل خام را بخورید

درمان خانگی برای کاهش درد دندان

زنجبیل یک ضد عفونی کننده قدرتمند است و بسیار خوشمزه است. زنجبیل تازه با مواد تشکیل دهنده فعال است. این شامل گویندرون، شگاول  است. جویدن زنجبیل خام یک راه عالی برای کاهش برخی از باکتری ها در دهان شما است.

کاهش باکتری های خاص می تواند به درد کمک کند و می تواند عفونت بیشتری را متوقف کند. علاوه بر جویدن زنجبیل خام، می توانید زنجبیل تازه را به مواد غذایی اضافه کنید. مزایای زیادی دارد و خوشمزه است.

# 11: بسته یخ را روی صورت خود قرار دهید

اگر دندان درد دارید، صورت شما ممکن است تورم و پف کرده باشد. اگر این مورد است، شما می توانید یک یخ بسته روی گونه خود قرار دهید. ماهیت سرد یخ تورم را کاهش می دهد. به یاد داشته باشید – اگر صورت شما متورم شده باشد، ممکن است یک عفونت جدی داشته باشید. ممکن است حتی یک آبسه داشته باشید. در صورتی که این مورد باشد، باید در اسرع وقت با دندانپزشک خود مشورت کنید. دندانپزشک می تواند به شما در درمان بیشتر کمک کند.

»»» نیاز به معاینه تخصصی دارید؟ «««

*** همین الان کلیک کنید ***

# 12:  استفاده  از روغن غنی حاوی ویتامین K2

بدن شما دارای پروتئین های وابسته به ویتامین K2 است که از پالپ دندانی آزاد می شوند تا با التهاب دندان به نام استئوکالسین مبارزه کنند. خوردن یک رژیم غذایی با مقدار زیادی مواد غذایی غنی از ویتامین K2 می تواند به طور طبیعی به مبارزه با دندان ها کمک کند.

دیگر مقالات مفید کلینیک دندانپزشکی تاج :

۱۲ علت درد فک

۹+۱ علت حساسیت دندان

مهندسی بافت در دندانپزشکی

علت مهم بوی بد دهان در صبح چیست؟

کانال ریشه (علائم ، عوارض ، درمان)

جهت رزرو نوبت در کلینیک دندانپزشکی تاج اینجا کلیک کنید

برای مشاهده سایر مقالات کلینیک دندانپزشکی تاج اینجا کلیک کنید.

دندانپزشکی کودکان – ونیر – ایمپلنت – ارتودنسی دندان

تلفن : ۴۴۴۴۴۱۰۳  – ۴۴۸۹۸۳۲۴  ( ۰۲۱ )
ساعت کاری : کلینیک دندانپزشکی تاج از 9 صبح تا 10 شب