4 تیر 97 پوسیدگی دندان

این مقاله بسیار مفید درمورد تاثیرات دندان خراب بر درد معده میباشد که با مطالعه این مقاله اطلاعات کافی را به دست میاورید

دندان ها به عنوان بخشی از دستگاه گوارش در بدن انسان یکی از اولین نقاط تماس دهان به معده می باشد. دندان غذاها را از هم جدا می کند و فرایند هضم را شروع می کند که به شکم و سایر اجزای بدن میرود. هنگامی که دندانها با خوردن غذا به خوبی جویده نمیشوند، سایر قسمتهای بدن، اسیدها و مایعات باید آن را تقویت کرده و جبران کنند، به این ترتیب درد شکمی و گوارشی ایجاد می شود. با این حال، نگه داشتن دندان ها در شرایط کار خوب، می تواند منجر به ناراحتی معده شود.

تاثیرات دندان خراب بر درد معده

کار دندانپزشکی شامل تمیز کردن، پر کردن، بازیابی و سایر مراحل انجام شده در کلینیک دندانپزشکی می باشد. هیچکدام از آنها معده انسان را شامل نمی شود، اما همه این ها می توانند تاثیری در چگونگی احساس معده داشته باشند. گاهی حتی فکر کردن در مورد رفتن به دندانپزشک می تواند دندان های شما را صدمه ببیند، اما در مورد معده شما چطور؟

در زیر فیلم تاثیر اسید معده بر روی مینای دندان را میتوانید مشاهده کنید :

[aparat id=”OVPTx”]

اضطراب و استرس که به ترس های دندانی ختم می شود ممکن است قبل از رفتن به دندانپزشک، ترسی را ایجاد کند.  کار در طول یک جلسه ممکن است منجر به عقب افتادگی، خفگی و بلعیدن مایعات و مواد خارجی در گلو و معده شود و دستورالعملی برای ناراحتی معده است. تمام تنش های فک، نوکاکائین و درد پس از انتصاب دندانپزشکی، می تواند به تعویق بیفتد، و باعث آرامش می شود. و جویدن ممکن است پس از کار دندانپزشکی کمترین کار باشد زیرا بی حسی پوشیده می شود و فک ها در موقعیت راحت قرار می گیرند، در طی آن زمان ممکن است همراه غذا ،  نوشیدنی نباشد و منجر به ناراحتی بیشتر معده شود.

برخی افراد مسائل مربوط به معده را در ارتباط با دندانپزشکی تجربه می کنند، اما برخی دیگر می دانند که این بخش اجتناب ناپذیر مراقبت از دندان ها است. آیا کارهای دندانپزشکی خود باعث ایجاد ناراحتی معده می شود یا فقط پاسخ بدن و نحوه اداره تمام فعالیت های موجود در دهان ما است؟ چرا برخی از آنها مستعد ابتلا به آن هستند و دیگران ایمنی دارند؟

بیشتر بخوانید : ایمپلنت

درد، احساسات و معده

تاثیرات دندان خراب بر درد معده

تردید نیست که بسیاری از افراد دچار بوی دندان میشوند که این به دلیل پوسیدگی دندان ،بوی غذا و موارد مهم دیگر میباشد. جای تعجب نیست که معده میتواند به مواد حساس بد و خوب نیز واکنش نشان دهد.

به این حواس ها درد، ناراحتی، ترس و حتی خاطره ای از بازدیدهای گذشته دندانپزشکی اضافه کنید و ارتباط بین دهان و معده حتی قوی تر است. احساس آسیب دیدن دندان ها در حفره معده ممکن است تا حد روانی باشد که در آن احساسات و پاسخ ها را قبل از اینکه یک ابزار تیز به داخل دهان بیمار تبدیل شود، ایجاد می کند. با این وجود، در ریشه، اتصال دهان به معده یک پیشرفت طبیعی که قسمتی از بدن است و اغلب ،  بدن به علت درد و ناراحتی از طریق وجود احساسات از طریق اعصاب پاسخ می دهد.

با استفاده از فلوراید، نوکاکائین یا سایر عوامل کاهش دهنده، درد و یا حتی بیهوشی، به کاهش درد در معده کمک می کند، اما به این معنی که دهان واقعا می تواند تعداد زیادی از معده را کمک کند، به خصوص اگر خالی باشد. داروهای متداول معمولا با دستورالعمل دکتر دندانپزشک برای مصرف با غذا یا در معده پر یا گاهی در معده خالی تجویز میشود. متأسفانه، در طول کار دندانپزشکی، بلعیدن، اسپری کردن  نسبتا رایج است.

بیشتر بخوانید : ارتودنسی دندان

تهوع، دلواپسی و دندان

یکی دیگر از واکنش ها  روده است که برای برخی افراد اتفاق می افتد. بسیاری از افراد دارای رفلکس قوی هستند که در آن انگیزه برای ترک هر گونه اشیاء خارجی شروع می شود، نه در عقب گلو و یا در انتهای گلو، اما در خود دهان است. اغلب این باعث می شود عضلات در طراحی ریه تا مری به معده برای قراردادن، آزاد شدن و احتمالا برخی از اسیدها را قطع کنند. سایر بیماران مسائل مربوط به هماهنگی چاقی، اختلال مفصلی اندیبولار (TMJ) یا درد گردن و شانه را ایجاد می کند که نوعی سرگیجه را ایجاد می کند. این سرگیجه حالت تهوع را به وجود میاورد.

آلرژی و شرایطی از قبیل عفونت نیز ممکن است باعث ایجاد  درد معده در طول کار دندان شود. افراد مبتلا به بیماری لثه یا آبسه های دندان همچنین می توانند از تخلیه باکتری ها در معده بدرخشند.

تاثیرات دندان خراب بر درد معده

بهداشت دهان و دندان باعث میشود در کلینیک دندانپزشکی از بوی بد دهان که باعث آزار و اذیت دوستان و بیماران دیگر میشود خودداری کند.

مشکلات مربوط به TMJ یا هر گونه درد ناشی از حالت تهوع ممکن است کاهش یابد، اگر از بستن دهان یا استراحت و ماساژ فک استفاده کنید. بسیاری از متخصصان دندانپزشکی برای کار با مدیریت دردهای دهان آموزش دیده اند و گاهی اوقات درمان را به دفعات جداگانه تقسیم می کنند تا از احساس ناراحتی بیش از حد جلوگیری کنند، چه در دهان و چه در اطراف معده .

شناختن این موارد میتواند اطلاعات شما نسبت به زمانی که درد معده دارید بیشتر کند و اگر دچار درد بیشتر در معده شدید با کلینیک دندانپزشکی تاج تماس حاصل فرمایید.

دیگر مقالات مفید کلینیک دندانپزشکی تاج :

کانال ریشه (علائم ، عوارض ، درمان)

ساختمان دندان

فرسایش مینای دندان چیست؟

همه چیز در مورد ایمپلنت دندان که باید بدانید

مراقبت های مهم و اساسی بعد از پرکردن دندان

جهت رزرو نوبت در کلینیک دندانپزشکی تاج اینجا کلیک کنید

برای مشاهده سایر مقالات کلینیک دندانپزشکی تاج اینجا کلیک کنید.

ونیر– دندانپزشکی کودکان

تلفن : ۴۴۴۴۴۱۰۳  – ۴۴۸۹۸۳۲۴  ( ۰۲۱ )
ساعت کاری : کلینیک دندانپزشکی تاج از 9 صبح تا 10 شب