12 دلیل شگفت آور حساسیت ناگهانی دندان ها

6 اردیبهشت 97 اصطلاحات دندانپزشکی

حساسیت دندان

از جویدن یخ تا استفاده از درمان های سفید کننده دندان، تعدادی از چیزها می تواند حساسیت دندان را ایجاد کند.

در اینجا نحوه تشخیص منبع ناراحتی ناگهانی را خواهید دید.

اگر به طور ناگهانی دندان هایتان را در معرض درد و یا درد شوک قرار می دهید، وقت آن است که تحقیق کنید.

آکادمی آمریکایی حساسیت دندان را به عنوان یک حس مختصر ناشی از یک محرک، مانند گرما یا سرما،در معرض دنتین، لایه زیر مینای دندانهای سخت و سفید دندان توصیف می کند.

هنگامی که دنتین پوشش محافظتی خود را از دست می دهد، اعصاب داخل دندان ها بافر خود را از دست می دهند.

ریچارد ، DDS از مرکز بهداشت دندانپزشکی Riverview در هانوفر ماساچوست و سخنگوی انجمن دندانپزشکی آمریکایی (ADA) می گوید: “عصب دندان تنها در صورت تحریک یک راه واکنش نشان می دهد و این باعث درد می شود. .

حساسیت دندان نسبتا شایع است. طبق یک مطالعه منتشر شده در مارس 2013 در مجله انجمن دندانپزشکی آمریکا (JADA) تقریبا 1 در 8 نفر دندان های حساس دارند.

تعیین علت حساسیت دندان

حساسیت دندان

با این که حساسیت دندانی در هر سنی ممکن است در هر سنی تاثیر بگذارد، طبق مطالعه JADA،

زنان و جوانان بالغین 18 تا 44 ساله با کمخونی های دچار کمردرد بیشترین حساسیت دندان را گزارش می کنند.

لیستی از علل دیگر دندان های حساس بسیار طولانی است و برخی از آنها شرایطی هستند که برای کشف دندان پزشکی در نظر گرفته می شوند.

Ana Paula Dias Ribeiro، DDS، PhD، یک استادیار بالینی در بخش دندانپزشکی ترمیمی در دانشگاه می گوید:

“چندین شرایط دندانی وجود دارد که باعث حساسیت دندان می شوند، که بیشتر در کلینیک دندانپزشکی آنها شامل از دست دادن پوشش محافظتی بیش از دنتین می باشد.”

برای پیدا کردن علت حساسیت دندان، دندانپزشک شما احتمالا یک معاینه شفاهی را انجام می دهد

و در مورد اینکه وقتی این احساس درد را احساس می کنید،

موارد کلیدی که باید آگاه باشید در مورد حساسیت دندان عبارتند از:

حساسیت دندان

• رژیم غذایی : شما خوردن غذاهای اسیدی یا سخت ممکن است به دندان هایتان آسیب برساند.
  • دکتر ربیعیو می گوید: آبمیوه ها، میوه های مرکبات و نوشیدنی های ورزشی می توانند به حساسیت دندان کمک کنند.
    یخ جویدن اگر شما روزی یخ نوشیدید، این عادت است که باید در نظر بگیرید که متوقف شوید، زیرا می تواند مینای دندان های شما را از بین ببرد یا در طول زمان آن را کاهش دهد، طبق ADA.
    مسواک زدن سخت. ریبریو می گوید هر تکنیک ساینده می تواند حساسیت دندان را افزایش دهد.
  • آداب و رسوم مانند، با استفاده از مسواک زدن سخت و مسواک زدن دندان هایتان می تواند به حساسیت دندان کمک کند.
    سفید کردن دندان. ADA می گوید حساسیت می تواند یک اثر جانبی موقت درمان سفید کننده باشد،
  • اما همچنین می تواند از استفاده از محصولات بسیار سفید کننده  یا دندان های سفید کننده بیش از حد باشد.
  • با توجه به تحقیقاتی که در ژوئن 2014 در مجله اثبات مبتنی بر عمل جراحی دندانپزشکی انجام شده است،
  • می توانید با استفاده از کار با دندانپزشک خود و رعایت دستورالعمل های تولید کننده بر روی هر محصول سفید کننده کمک کنید که خطر ابتلا به حساسیت دندان را کاهش دهد.
  • پوسیدگی دندان: حتی یک حفره کوچک می تواند مینای دندان را به اندازه کافی برای افشاندن دنتین و ایجاد حساسیت بخورد. به گفته ADA، در این مورد ممکن است یک پر یا یک تاج کمک کند.
  • مسائل مربوط به لثه های شما:  Ribeiro می گوید: سایش مسواک، جراحی کاهش جیبی، جوش بیش از حد و بیماری لثه می تواند به حساسیت دندان مرتبط با لثه منجر شود. لثه ها نیز با سن کاهش می یابند، که می تواند حساسیت بیشتری را افزایش دهد.
    دندان شکسته “اگر در هنگام نیش زدن احساس حساسیت کنید، ممکن است دندان شکسته را نشان دهد،” قیمت می گوید. با توجه به AAE، این مستلزم توجه فوری است.
    کار دندانپزشکی اخیر پس از انجام عمل دندانپزشکی، ممکن است حساسیت موقت داشته باشید. با توجه به AAE، این باید در عرض چهار هفته بهبود پیدا کند، اما اجازه دهید دندانپزشک خود بگوید اگر آن را ادامه دهد.
  • خوردن یا اختلالات گوارشی با توجه به ADA: استفراغ مکرر همراه با bulimia منجر به ایجاد اسید معده در سطح دندان می شود. ریبریو می گوید ریفلاکس اسید می تواند همان تاثیر را داشته باشد.
  • عفونت سینوس:عفونت سینوسی می تواند دندان های شما را به دلیل فشار و التهاب تورم سینوس ها صدمه ببیند.  ممکن است دچار عفونت سینوسی شوید اگر دندان ها و سر شما بیشتر با افتادن به سر شما آسیب ببینند.
  • بارداری: بارداری به طور مستقیم حساسیت دندان ایجاد نمی کند، اما تغییرات هورمونی آن می تواند لثه ها را تحت تاثیر قرار دهد که ممکن است منجر به ناراحتی یا درد شود
  • هوای سرد: با توجه به ADA، هوا سرد بر روی دندان های شما می تواند یک زنگ حساس ایجاد کند. دندانپزشک شما ممکن است حساسیت خود را با دمیدن هوا روی دندان ها تست کند.

• فشار: Ribeiro می گوید: استرس می تواند منجر به آسیب دندان شود، در صورتی که باعث   حساسیت دندان می شود. از آنجا که این سنگ زنی، نامیده می شود
  • bruxism، اغلب رخ می دهد زمانی که شما در خواب، شما ممکن است متوجه نیست که شما آن را انجام می دهند. طبق تحقیقات منتشر شده در سال 2014 در مجله BioMed Research International، دندان های سنگ زنی می توانند مشکلات زیادی از آسیب دندان به سردرد و اختلالات شنوایی ایجاد کنند.
    با علل بسیاری که ممکن است، کار با دندانپزشک خود برای دندان های حساس ضروری است، هر دو برای پیدا کردن علت و ایجاد یک طرح درمان. با توجه به ADA، راه حل های ممکن شامل یک خمیر دندان بدون حساسیت یا بدون نسخه یا یک درمان فلوراید، در میان مراحل اداری دیگر است.
حساسیت دندان

برای مشاهده سایر مقالات این سایت اینجا کلیک کنید.