عصب کشی دندان در سال 2018 : ( عوارض ، مراحل ، هزینه )

14 خرداد 97 عصب کشی

عصب کشی دندان : هر آنچه که باید بدانید

درمان کانال ریشه یا عصب کشی دندان ، که همچنین به عنوان درمان اندودنتیتی شناخته می شود ، یک درمان برای از بین بردن عفونت از داخل دندان است که همچنین می تواند دندان را از عفونت های آینده محافظت کند.

حقایق کوتاه در مورد درمان کانال ریشه (عصب کشی دندان )

• درمان کانال ریشه یا عصب کشی دندان شامل خارج کردن رگ های عصبی از پالپ دندان است .
  • این عمل بسیار دردناک به نظر می رسد ، اما درواقع تسکین دهنده درد است.
  • این روش که اغلب به عنوان کانال ریشه نامیده می شود، درمان اندودنتیکی نامیده می شود.
  • هزینه های درمان کانال ریشه متفاوت است ، اما گزینه ای ارزان تر نسبت به بر داشتن یک دندان و جایگزین کردن آن با تاج یا پل است.

درمان کانال ریشه (عصب کشی ) چیست؟

عصب کشی دندان درواقع راهی برای رهایی از درد است .

عصب کشی دندان

“کانال ریشه” یک درمان نیست ، بلکه بخشی از دندان است.

قسمت توخالی دندان که حاوی بافت عصبی ، رگ های خونی و سلول های دیگر است و همچنین به عنوان پالپ شناخته می شود .

یک دندان شامل تاج و ریشه است . تاج عمدتا بالای لثه است ، در حالی که ریشه ها در زیر آن قرار دارند. ریشه ها دندان را به استخوان جمجمه متصل می کند.

درون تاج و ریشه یا کانال ریشه ، پالپ است . پالپ دندان را تغذیه می کند و رطوبت مواد اطراف آن را فراهم می کند .

اعصاب درون پالپ سردی و گرمی را به عنوان درد شناسایی می کنند .

نام دندانپزشکی این درمان که معمولا “کانال ریشه” نامیده می شود ، در واقع درمان اندودنتیتی است که به معنی “درون دندان” است .

با این حال، اصطلاح “کانال ریشه” معمولا مورد استفاده قرار می گیرد .

مراحل انجام عصب کشی دندان چیست؟

درمان کانال ریشه در سه مرحله انجام می شود و برای تکمیل یک تا سه جلسه طول می کشد.

1. تمیز کردن کانال ریشه

اول، دندانپزشک هر چیزی را که در داخل کانال ریشه است حذف می کند.

بیمار تحت بیحسی موضعی قرار می گیرد و دندانپزشک یک سوراخ دسترسی کوچک روی سطح دندان ایجاد می کند و بافت های پالپ بیمار و مرده با فایل های بسیار کوچک را حذف می کند.

2. پر کردن کانال ریشه

عصب کشی دندان

بعد ، دندانپزشک پاک کردن ، شکل گیری و تخلیه ناحیه توخالی ، با استفاده از فایل های کوچک و محلول های آبی را انجام می دهد .

سپس، دندان با مواد لاستیکی مشابه ، با استفاده از سیمان چسب به طور کامل و مهر و موم شده کانال را پر می کند .

پس از درمان کانال ریشه ، درواقع دندان مرده است . بیمار دیگر احساس درد در این دندان را نخواهد داشت زیرا بافت عصبی حذف شده و عفونت حذف شده است.

بیشتر بخوانید : ایمپلنت

3. اضافه کردن تاج یا پر کردن

در این حالت ، دندان در حال حاضر شکننده تر از آن است که قبل از آن بود.

یک دندان بدون پالپ باید از رباطی که دندان را به استخوان متصل می کند تغذیه کند. این عرضه کافی است ، اما در طول زمان دندان شکننده تر می شود، بنابراین تاج و پرکننده حافظت را انجام می دهند .

تا زمانی که تاج و یا پر شدن کامل نیست، بیمار نباید هیچ چیز را بجود یا نیش بزند . هنگامی که تاج و یا پر کردن انجام می شود ، فرد می تواند از دندان به صورت قبل استفاده کند.

درمان اغلب تنها یک ملاقات طول می کشد، اما اگر کانال های منحنی، چند کانال یا عفونت های بزرگ وجود داشته باشد، می توان یک یا دو جلسه درمان دیگر را انجام داد.

چقدر دردناک است؟

یکی از ترس های بزرگ در مورد این نوع درمان دردناک بودن آن خواهد بود، اما درمان توسط یک جراح دندانپزشکی آموزش دیده باید نسبتا بدون درد باشد.

دردی که احساس می شود از عفونت و نه از درمان است. درمان باعث درد نمی شود؛ بلکه کمک می کند تا آن را کاهش دهد.

دندانپزشک با بی حسی موضعی درد ناحیه دندان و اطراف را از بین می برد.

پس از درمان ، برخی از حساسیت ها طبیعی است. این موقت است و داروهای ضد درد (OTC) برای تسکین آن ممکن است کافی باشد. در صورت نیاز، داروهای تجویزی، مانند کدئین، در دسترس هستند.

همچنین دندانپزشک ممکن است آنتی بیوتیک را برای درمان یا پیشگیری از عفونت تجویز کند.

چه کسی به عصب کشی دندان نیاز دارد؟

اگر پالپ دچار آسیب یا بیماری شود، نمی تواند خودش را ترمیم کند و بافت می میرد .

اگر یک حفره عمیق ، یک دندان شکسته یا یک قسمت افتاده از دندان پرشده وجود داشته باشد، باکتری ها می توانند به پالپ وارد شوند.

باکتری در نهایت پالپ را از بین می برد. اگر باکتری از طریق دهانه ریشه نفوذ کند، می تواند باعث ایجاد عفونت در استخوان شود.

عفونت استخوان را تضعیف می کند و آن را شکننده می کند. رباط ها در اطراف دندان متورم می شوند و دندان شل خواهد شد.

آسیب پالپ باعث می شود که دندان به دمای بالا و پایین حساس باشد. هنگام جویدن ممکن است درد ایجاد شود و برخی از افراد درد دائمی و خفیف داشته باشند.

بدون درمان، عفونت گسترش خواهد یافت. در نهایت دندان شل خواهد شد و نیاز به کشیدن خواهد داشت .

عصب کشی دندان

بعضی از بیماران برای عصب کشی دندان احساس ناراحتی زیادی می کنند، به خصوص اگر دندان به شدت آسیب دیده باشد یا اگر دندان نمی تواند بازسازی شود، به عنوان مثال، اگر شکستگی بزرگ ، تروما و یا از دست دادن استخوان به علت بیماری پریودنتال یا لثه وجود داشته باشد.

با این حال، از بین بردن یک دندان ممکن است به این معنی باشد که دندان های اطراف شروع به حرکت می کنند و شروع به کج شدن می کنند. این می تواند ناخوشایند باشد، و می تواند جویدن را دچار مشکل کند .

درمان کانال ریشه معمولا دندان را نجات می دهد و درد را از بین می برد.

اگر دندان نتواند نجات داده شود ، بهترین گزینه بعدی ایمپلنت است.

با این حال ، نجات دادن دندان طبیعی بهتر است ، در صورت امکان ، زیرا هیچ چیز همانند یک دندان طبیعی عمل نمی کند .

هزینه آن چیست؟

هزینه درمان های دندانپزشکی به طور گسترده ای متفاوت است، اما درمان دندان با کانال ریشه نسبتا ارزان است.

گزینه دیگر استخراج است و هزینه ایمپلنت یا پل برای جایگزینی دندان پس از آن معمولا گرانتر می شود. کشیدن همچنین می تواند منجر به ضایعه یا دندان های ناهموار و مشکل جویدن شود .

عوارض جانبی عصب کشی دندان

عصب کشی دندان

همانطور که با هر روش درمانی ، عوارض ممکن است رخ دهد.

• گاهی اوقات دندانپزشک فقط سه ریشه می یابد در دندانید که باید چهار ریشه داشته باشد . اگر یک کانال بدون درمان باقی بماند، ممکن است عفونت ادامه یابد و به استخوان گسترش پیدا کند.
  • دندانپزشک همچنین باید مطمئن شود که مواد پرکننده به کانال به اندازه کافی به آن افزوده می شود تا آن را پر کند. اگر کانال ریشه به خوبی درست نشود، عفونت ممکن است بازگشت کند.
  • در طی این روند، ریشه دندان ممکن است شکسته شود، یا این ابزارها می توانند در کانال را بشکنند تا در کانال نفوذ کنند. این باعث می شود تا دندان به طور موثر پر شود.

اگر عوارض رخ دهد، یک متخصص می تواند سعی کند مشکل را حل کند و کانال ریشه را کامل کند.

برای اجتناب از عوارض، بیماران باید همیشه دستورالعمل دندانپزشک را دنبال کنند.

اگر یک آنتی بیوتیک مورد نیاز باشد، مهم است که کل نسخه کاملا مصرف شود .

هنگامی که درمان کانال ریشه کامل است ، لازم است یک ترمیم دائمی مانند یک تاج قرار داده شود.

جلوگیری از عصب کشی دندان

دندانپزشکان موارد زیر را برای جلوگیری از عفونت ، پوسیدگی دندان و بیماری لثه توصیه می کنند :

• مسواک زدن آخرین چیز در زمان خواب و حداقل یک بار دیگر در هر روز
  • استفاده از خمیر دندان حاوی فلوراید
  • استفاده از مسواک مناسب و اینکه به طور مرتب آن را جایگزین کنید
  • شرکت در چکاپ های منظم دندانپزشکی و تمیز کردن
  • نخ دندان کیدن برای تمیز کردن بین دندان و جلوگیری از ایجاد پلاک
  • اجتناب از نوشیدنی های قندی و مواد غذایی و پیگیری یک رژیم سالم.

سیلانت های دندان همچنین می توانند از تخریب جلوگیری کنند.

مروری بر نحوه انجام عصب کشی

انجام این روش برای نجات دندان است نه کشیدن دندان. دندان و ریشه های آن حذف نمی شوند بلکه تنها کانال های دندان تمیز می شوند. مقداری از بافت اعصاب و پالپ دندان نیز برداشته می شود تا از تخلیه تمامی باکتری ها اطمینان حاصل شود.

علل احساس درد در اعصاب دندان ها موجود در پالپ قرار دارند – مجموعه ای از اعصاب در رگ های خونی در مرکز دندان قرار دارد.

درد عصبی در دندان ها به دو دسته تقسیم می شود:

حساسیت پالپ: اگر درد عصبی دارید که بر روی یک دندان فرد متمرکز شده است، احتمالا مشکل روی خمیر دندان تاثیر می گذارد. علل درد عصبی در دندانهایی که روی پالپ تاثیر می گذارند شامل دندان شکسته، شکسته یا شکسته، پوسیدگی دندان یا عفونت، پر شدن دندان و فشار دادن دندان های شما می باشد.
حساسیت دندانی: حساسیت دندانی به درد عصب در دندانها اشاره دارد که بیشتر از همه گسترده است. این نوع درد عضلانی در دندان هنگامی اتفاق می افتد که مینای دندان آسیب دیده یا فرسوده شود و محرک های خارجی مانند گرما، سرما و اسید، به انتهای عصب در لایه دندانی دندان برسند. علل حساسیت دندانی عبارتند از استفاده از محصولات سفید کننده دندان، کاهش لثه ها و حفره های درمان نشده. علاوه بر این، مسواک زدن دندان ها بیش از حد سخت است و عمل جراحی اخیر آدامس که ریشه های دندان را نشان می دهد می تواند درد عصب را در دندان ایجاد کند.

برای مشاهده آمالگام دندانی که در پر کردن دندان استفاده میشود کلیک کنید.

برای مشاهده سایر مقالات سایت اینجا کلیک کنید.

کلینیک دندانپزشکی – ایمپلنت – ونیر – دندانپزشکی کودکان – ارتودنسی دندان

لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ